cursus ouder wordende mens.

• Jenny

Hoi,

Ik begin op 28 Januari voor 3 dinsdagen aan een cursus over de ouder wordende mens. Verplicht bij onze thuiszorginstelling.

Wie heeft die cursus al gehad en weet er iets meer van over te vertellen.

• lena

ik heb nog nooit zo'n cursus gehad……………………..ook niet nodig ik werk nu al 37 jaar in de zorg.

niemand hoeft mij ook wat te leren de kennis heb ik al.

voor mij en vele andere zeker de jongere hebben die niet zo nodig zij hadden al gekozen wat zij verdienen is de steun en dat gaat boven een cursus.

• kyra

ik denk dat je juist met 37 jaar ervaring zo`n cursus nodig hebt. ik kom in mijn werk erg veel dingen tegen waar een “ervaren” medewerker werkt die er niets van bakt zowel op emotioneel als op huishoudelijk gebied. ook is het voor de medewerker zelf een hele openbaring zo`n cursus aangezien de mentaliteit veranderd en er in 37 jaar best een maatschappelijke verandering plaatsvind. het feit dat je al zo lang in de zorg werkt wil niet zeggen dat je niets meer kunt leren. vaak zie je dat de mensen die zeggen dat bijscholing niet meer nodig is erg vastgeroest zijn in hun patroon met het werk en dat vind ik een kwalijke zaak. je bent nooit te oud om te leren denk ik maar zo.