werken voor de thuiszorg

• Bronny

Hoi Allemaal

Omdat ik overweeg te werken in de thuiszorg ben ik vanavond wezen surfen op internet en kwam dit prikbord tegen.Ik heb werkelijk alles (op enkele onderwerpen na ;-)) gelezen en ben aardig op de hoogte denk ik. Er blijven nog wel een paar vragen over. Zoals: voor hoeveel uur moet je minimaal aan het werk? Ik heb thuis een tweeling, ze gaan inmiddels 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal en verder heb ik geen opvang voor ze. Ik ga er niet van uit dat ik via de thuiszorg kinderopvang kan krijgen. Ik hoop het wel, ik snak er naar om weer aan de slag te kunnen en de thuiszorg trekt me wel, maar ik moet de kinderen wel ‘kwijt’. Hoe doen andere moeders dat? Ik ben vast niet de enige met dit probleempje. Deze week ga ik in iedergeval even meer info zoeken over de thuiszorg in onze regio.

Groetjes,

Bronny

• kyra

sommige thuiszorgorganisaties doen wel aan kinderopvang. bij ons in ieder geval wel. voor alphahulp moet je minimaal 6 uur per week werken en voor thuishulp A minimaal 12 uur. ik zou zeggen…informeer eens bij een thuiszorgorganisatie in de buurt of vraag of ze je wat info willen opsturen. kijk eens op www.thuiszorg.nl en dan naar werken in de thuiszorg.

• Lida

Hallo Bronny

Ik kan het je aanraden hoor,ikzelf werk ook 12 uurtjes per week.De ene keer

's morgens en de andere keer "s middags,dit in overleg met mijn cliénten.

Mijn jongste gaat ook naar een peuterspeelzaal (3 dagdelen),en voor dat andere dagdeel zorg ik dat ik een keer oppas heb.Of mijn man is thuis die werkt in ploegen.Dat geluk heb ik dan.

Ben zelf thuishulp A,dit houd in huishoudelijk en licht verzorgend werk.

Het is echt heel dankbaar werk,en personeel kunnen we altijd gebruiken,dus ga informeren en misschien tot ziens,veel succes ermee!!!!

Groetjes Lida

• sandra

hallo lida

mag ik even op jou berichtje reageren je zegt dat je thuiszog A bent en dat je verzorgend werk doe ,,sta hier wel even van te kijken zeg ,de meeste a hulpen doen alleeen huishoudelijk werk ,mag ik weten welke regio jij werkt dan?

• Lida

Hallo Sandra

Als je een jaarboekje hebt,kan je dat ook lezen.

H.L.V staat voor huishoudelijk,en lichte verzorging.Dit houd in verzorging van kleding,maaltijdverzorging,verzorging en/of opvang van huisgenoten,boodschappen doen en dergelijke.

ik hoop dat ik je hiermee gerust heb gesteld,ik mag ook geen cliénten wassen,maar ik heb hier voor gekozen,en het bevalt mij prima zo.

Ik heb het echt naar me zin bij de thuiszorg,en hoop het nog heel lang te kunnen doen.

Groetjes Lida