Wie heeft dit ook gehad? ( moet het even kwijt)

• Diana

Hoi,

ik werk al bijna anderhalf jaar als alfa hulp via de thuiszorg.

Maar wat me gister is overkomen!

Na een val van de trap kon ik ivb met me,n rug een paar dagen niet werken,

netjes mijn klanten op de hoogte gesteld en de bemiddelaarster gebeld.

Krijg ik s,avonds een telefoontje van een van mijn klanten met een beetje vreemd verhaal. Het kwam er op neer dat hij teleurgesteld was in de thuiszorg en met name de bemiddelaarster,( die niet wou langs komen toen hij dat vroeg) dus ging hij voortaan alles zelf doen en zei de thuiszorg op.

Nou dat is zijn goed recht, dus ik bel de bemiddelaarster op om een andere klant.

Krijg ik de horen dat deze meneer over mij heeft geklacht tegen haar! dat ik me,n wek niet goed doe enz.( ik had al tegen haar gezegt dat meneer hier voor een pariculiere schoonmaakster heeft gehad en dat die andere dingen doen dan de alfa)

Dus ik bel deze meneer weer op om te vragen hoe of wat, zegt hij dat hij dat helemaal niet had gezegt wand over mij niets dan goeds, hij was alleen teleurgesteld in de thuiszorg.De bemiddelaarster heeft hem toen weer gebelt en weer klaagde hij over mij!

Maar puntje bij paaltje gevoegd, ik word dus niet geloofd door die bemiddelaarster,

krijg dingen te horen als, ja ik verwacht wel de de alfahulpen eerlijk zijn tegen mij, als ze ergens niet meer heen willen, en heb je hier uit wel je lesje geleerd?

Lesje geleerd? ja dat klanten dus zomaar een verhaal over mij kunnen ophangen en dat ik dan ook nog eens niet geloofd word!.

Ik baal hier zo van, als ik het ergens niet naar mijn zin heb dan zeg ik dat wel ben verdorie 31 jaar en geen kleuter meer.

Nu word ik dus op een wachtlijst geplaatst voor een nieuwe klant, maar kan me niet aan het gevoel ontrekken dat het komt door het verhaal wat die meneer heeft opgehangen.

Sorry hoor het is een heel verhaal geworden, maar ik moest het even kwijt, mijn werkplezier is echt een beetje weg nu.

Groetjes Diana.

• Lenie

Nou ik heb dit niet meegemaakt, maar het is wel lullig voor je. Val je van de trap, kan je een paar dagen niet werken, en tot overmaat van ramp wordt er na heen en weer bellen met je klant en bemiddelaarster gevraagd of je je lesje hebt geleerd! Inderdaad alsof je in een kleuterklasje zit. Kan me voorstellen dat je werkplezier weg is nu. Heel veel sterkte…

• sandra

hallo lenie

deze verhalen hoor ik wel eens vaker ja ,en dat is niet leuk het zou fijn zijn als je klieent ontevreden is het met jou bespreek zoals hij of zei het wel zou willen daar kan je alleeen maar van leren toch.

het is ook niet leuk als jou teamleider jou niet serieus neemt ,das toch ook wel heel belangrijk,

ik geef jou ook het advies nooit je tellefoonnummer geven aan je klieent,

en als jij ervan overtuigd ben dat je je werk wel goed doe maak je dan geen drukte ,en laat het zo als het is ,maar ik begrijp je heel goed hoor , het is niet leuk als er achter je rug om geluld wordt .

sterkte ermeee hoor

• silvia

vervelend voor je Diana, misschien dat je dit vervolgens kunt voorkomen door elke 2 a 3 maanden een evaluatiegesprek te houden met je clieenten en dan vragen of de hulp die je geeft nog bevalt en of de client op of aanmerkingen heeft. onderteken dit beiden en maak een copy voor jezelf . dan heb je altijd iets om op terug te vallen. want dit zal je toch wel een rotgevoel geven. ook vind ik de reaktie die je van de leiding krijgt niet eerlijk naar jou toe, om klakkeloos de client te geloven

sterkte en groeten

Silvia

• may

Persoonlijk heb ik zoiets niets gehad. Maar waarom stop je niet gewoon met

de alfa hulp en ga je bij particulieren werken. Betaalt stukken beter meestal

en daar wordt je wel gewaardeerd.