Een aantal jaren ben ik werkzaam in de thuiszorg al ziekenverzorgende ik heb een minimaal contract nl 10 uur en werktijden zijn in overleg, de afspraak was dat dit
werk in de avonduren zou plaatsvinden. Vorige jaren had ik veel overloopuren
en dat heb ik nooit als een probleem ervaren.De laatste tijd is het clienten aanbod
erg laag, normaal heb je bv 15 tot 19 clienten per avond nu maar 8 zodat men in de min uren komt, als aanbod draaien we nu 2 wijken op onze avonden maar nog
steeds lopen we deze uren niet in.Een aanbod om een een aantal clienten van de
ochtenddienst over te nemen wordt als niet werkbaar aangemerkt omdat dit dan
onder schooltijd moet vallen en ik dus geen gehele ochtenddienst kan draaien.Blijft over een aantal avonddiensten die niemand in wil vullen omdat ze in het weekend vallen
of nachtdiensten. Op dit moment werk ik 9 soms 10 avonden per periode
met planningen en cursussen was dit altijd voldoende of teveel om tot 40 uur te komen, momenteel duurt een enkele route ongeveer 1.5 uur.Mijn vraag, hoe gaan andere organisaties hier mee om, bij ons zegt men dat we maar moeten zorgen dat we ze inlopen, met diensten die men eigenlijk niet kan draaien, en ik vind het niet redelijk dat je bv 6 avonden in de week moet werken om 10 uur vol te maken.
Nb. er is geen tijdslimiet gesteld om de uren in te lopen, maar stel dat je van baan
wil veranderen dan worden toch de te weinig gewerkte uren op je salaris ingehouden.