oma en moeder.

• loreta

Ik mis heel erg een goede band met mijn moeder. Ik heb twee kinderen 4 en 2 jaar. Nooit zou een oma of opa ze een keer op hallen of eens naar school brengen of gewoon eens een keertje iest leuks mee doen. Wel met de kinderen van mijn zusje doen ze van alles mogen mee op vakantie mee naar het zwembad. Ze kopen van alles voor die kinderen. mijn kinderen zijn er nog geen midag geweest laat staan eens logeren. Al vaak met ze over gesproken. Maar helpt allemaal niks. Mijn dochter vraagt vaakof ze naar opa en oma mag. ook als oma hier is dan vraagt ze of ze mee mag, maar steed krijgt ze een lullig antwoord nee kan niet oma is druk. Zelf weet ik dat ze gewoon staat te liegen. ze hebben tijd zat werken alle twee niet. andere opa en oma passen op hen kleinkinderen als de ouders werken. nou dat hoef ik al helemaal niet te vragen. Ook mis ik iemand waar ik zelf eens lekker mee kan praten je moet toch eigelijk met je moeder alles kunnen bespreken. Maar dat kan ik niet. Om deze reden heb ik ook gebroken met mijn zusje. als kind was het al zo dat het altijd mijn moeder en zij waren en nu nog steeds. ik mis echt iemand en zou zo graag eens willen dat mijn kinderen ook een oma hadden die ze eens mee zou nemenof eens op zou hallen op school.al zo vaak hier over gepraat maar niks help. als antwoord krijg ik zet het van je af maar dit gaat een tijdje goed maar als ik dan weer naar mijn vriendin kijk met haar moeder dan lukt me dat weer niet en mis ik dat.

• Jenny

Een beetje hetzelfde als bij mij. Alleen mijn vader trekt het nog behoorlijk recht.

Maar wat je er zelf aan zou kunnen doen, is het negeren wat je moeder doet.

Oogkleppen op en oorwatjes in. Trek je eigen plan. Zoek inderdaad iemand in de buurt die dat wil zijn. Wedden dat oma dan evt. jaloers wordt? OF wakker wordt?

Ga anders eens het boek EENVOUD IN OVERVLOED van SARAH BAN BREATHNACH lezen. Een boek waarin je leert dat jij ook meetelt. Het geeft je een andere kijk op jezelf en door dat te lezen pak je de dingen ook anders aan.

Mijn moeder heeft nu geen invloed meer op mij. Mijn nee is nee. Ook al gaat ze vaker naar mijn zus, nu doet me dat niet veel meer, omdat ik het met mezelf aardig druk heb. Klinkt egoistisch, maar het maakt je wel sterker.

Verder wens ik je veel succes ermee, en misschien kun je eens naar een ouder/kind club bij je in de buurt gaan voor sociale contacten.

Of onderneem iets waardoor je in contact komt met sociale contacten.

Ga er voor. De enige die het op kan lossen ben jij. Wij geven alleen advies.

Succes.

:-)

• loteta

ja dat heb ik allemaal al geprobeerd maar ik kan het ook heel lang van mij af zetten maar dan hoor ik weer iets via via of via mijn moeder zelf zo een stiekume verspreking en dan trek ik het me toch aan. Het ligt echt niet aan mijn kinderen ze zijn niet vetvelend of zo maar geaoon kinderen die aan dacht willen hebben van een opa en oma. En als je dat ziet doet dat jou als moeder veel pijn. Op het moment zie ik ze liever niet dan wel. Ik het klopt ik ben van alles gaan doen om afgelijd te worden. En om leuke dingen met mijn knderen te doen heb ik hen niet nodig. Maarja een oma en opa is toch heel anders als een mama en papa.Maaja ik ga er maar weer voo knokken om het naast me neeer te leggen. Ik zou heel graag een andere opa en oma voor mijn kinderen willen hebben. En dan gaat het niet om codo's maar gewoon om aandachtJenny schreef:

>

> Een beetje hetzelfde als bij mij. Alleen mijn vader trekt

> het nog behoorlijk recht.

> Maar wat je er zelf aan zou kunnen doen, is het negeren wat

> je moeder doet.

> Oogkleppen op en oorwatjes in. Trek je eigen plan. Zoek

> inderdaad iemand in de buurt die dat wil zijn. Wedden dat oma

> dan evt. jaloers wordt? OF wakker wordt?

> Ga anders eens het boek EENVOUD IN OVERVLOED van SARAH BAN

> BREATHNACH lezen. Een boek waarin je leert dat jij ook

> meetelt. Het geeft je een andere kijk op jezelf en door dat

> te lezen pak je de dingen ook anders aan.

> Mijn moeder heeft nu geen invloed meer op mij. Mijn nee is

> nee. Ook al gaat ze vaker naar mijn zus, nu doet me dat niet

> veel meer, omdat ik het met mezelf aardig druk heb. Klinkt

> egoistisch, maar het maakt je wel sterker.

> Verder wens ik je veel succes ermee, en misschien kun je eens

> naar een ouder/kind club bij je in de buurt gaan voor sociale

> contacten.

> Of onderneem iets waardoor je in contact komt met sociale

> contacten.

> Ga er voor. De enige die het op kan lossen ben jij. Wij

> geven alleen advies.

> Succes.

>

> :-)

• sandra

hallo,

ik vind dit allemaal heel erg als ik het zo lees ,maar wil niet lullig doen hoor maar wat heeft dit met thuiszorg te maken?

sterkte ermee

• Jenny

Hoi sandra,

ja, dat dacht ik ook, maar als je haar volgende berichtje leest, dan weet je het misschien wel, een thuishulp in huis nemen om ook op de kinderen te passen…