wie heeft deze opleiding in de thuiszorg gevolgd en kan mij er iets over vertellen,
en heeft iemand boeken over ?
Hallo Sandra,
Ik ben per 3 maart begonnen met verzorgende C.
Ik werkte al binnen de thuiszorg als HHD.
Het is een hele leuke opleiding, we moeten de eerste 4 week volledig naar school en daarna 1x in de week en 16 uur werken.
Deze 4 week worden we klaar gestoomd om de praktijk in te gaan.
Ik heb er erg veel zin in.
als je nog meer vragen hebt mail je me maar, oja over de boeken het zijn er echt veel onderandere maatschapijleer, basiszorg ,interacties in beroepsituaties, het lichamelijk functioneren enz enz
succes, als je er ook mee gaat beginnen!!!!!
sandra smit
hallo sandra,
ik ben B verzorgingshulp en zit te wachten totdat ik naar mijn C mag gaan
het is hier heel erg krom als B verzorgende mag je hellemaal niets ,
als C verzorgende heb ik van horen zeggen mag je licht verzorgend werk doen,maar ik heb er een zwaar hoofd in af en toe ,
want in de functiebeschrijving (landelijk) staat duidelijk dat je dit al mag als je B verzorgingshulp bent ,nou vergeet dat maar hoor hier in zwijndrecht .
Hoi sandra,
Het is wel zo dat als je in de thuiszorg verzorgende C bent mag je minder dan als je in een verpleeghuis werkt. Wij van de thuiszorg zijn ook verplicht om afstudeerrichting ouderenzorg te doen, terwijl de mensen in mijn klas die in een verpleegtehuis werken ook de IG richting mogen doen.
Ik heb volgende week mijn eerste bufferweek met de daar bij hoorde examens en dan vanaf die week daarna de praktijk in.
Ik laat het je weten hoe het is en wat ze daar allemaal doen, in ieder geval meer dan licht verzorgend werk want dat doen de B verzorgende bij ons.
hallo,
ben een tijdje hier niet geweest en ben nog steeds bezig met het uitzoeken wat een B verzorgende nou eigenlijk mag nou hier in zwijndrecht mag een B verzorgende alleeen maar huishoudelijkwerk doen ,terwijl een brugje verder de Bverzorgsers wel verzorgend werk mogen doen ,ik vind dat heel erg raaar,moet toch landelijk het zelfde zijn of niet?waarom hier niet en ergens anders wel,,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?