B/C

• helen

hallo kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een b en c

en hoe die lonen liggen

heel erg bedankt

• zv'er

dat moet hier ergens staan wat het verschil is, en wat de lonen betreft ligt het er aan hoelang je al werk ervaring heb opgebouwd en hoelang je al in/bij de Thuiszorg werkt

• helen

ja de werkzaam heden daar ben ik inmiddels achter ik werk ongeveer zo´n ander half jaar in de thuiszorg kan jij me veder helpen

groetjes helen

• sandra

ik geef alleeen de informatie die hier in zwijndrecht gelden hoor

als B verzorgende doe je alleeen maar huishoudelijk werk ook als B verzorgende kan je klieenten krijgen met Alsheimer,depressies,schysofreen,

als C verzorgende doe je een gedeelte huishoudelijk en verzogend werk zoals mensen wassen aan de wastafel ,aan kleden ,kouzen aantrekken,

• helen

okay de werkzaam heden zijn me nu duidellijk maar hoe ligt dat salaris per uur van een b of een c

• Lida

hallo Helen

Kan je dit niet aan je zorgmanager vragen?Die weten vast wel wat je moet verdienen,als A/B/ofC. En het is toch een hele normale vraag lijkt mij.

Je gaat niet voor niks werken. Groet Lida

• helen

nou bij ons zijn ze daar wel heel duister over je krijgt nooit recht streeks antwoord op zulke vragen…. dus vandaar mijn vraag op dit prikbord

• kyra

wat ik wel weet is dat het salaris heel erg wisselt. in het noorden verdien je minder dan in het westen en het heeft ook te maken met periodieken waar je inzit en met ervaring.

• wil

mm dat is natuurlijk toch wel vreemd zeker als je hetzelfde werk doet

ben jij een b of een c

• kyra

ik ben een A die betaald krijgt als een B en ik ga als B beginnen binnenkort. Ik heb mijn opleiding (mdgo) al goed dus daar wordt ook naar gekeken. ik kan als B gaan werken zonder cursus of opleiding binnen de thuiszorg. wil ik door als C moet ik wel weer een opleiding gaan volgen omdat mijn vooropleiding geen verzorging is.