uiten van belevenissen

• kyra

net een aanvaring gehad met mijn partner die het totaal niet snapte wat ik bedoel wat ik op mijn werk meemaak. hij stak er een beetje de draak mee zeg maar terwijl ik er serieus over wilde praten omdat de situatie op mijn werk met een client me even bezig hield. bij collega`s kan ik er ook niet mee terecht omdat ik die eens per maand anderhalve maand een uurtje zie en we elkaar zowiezo helemaal niet kennen. meesatl wordt er een beetje het gangbare besproken en that`s it. ik merk heel erg aan mezelf dat ik behoefte heb om over mijn werksirtuaties te praten met mensen die het ook meemaken. situaties met clienten, mantelzorgers en gewoon collega`s. ik durf me hier toch niet helemaal te uiten wat situaties betreft omdat dit erg openbaar is en er dus hele herkenbare situaties zijn die bekenden zullen herkennen. ik denk zelf dat dat ook een reden is waarom er hier niet zoveel thuismedewerkers zitten. je zit met hele herkenbare familie situaties die erg makkelijk te herkennen zijn voor bekenden en je zit toch met een beroepsgeheim. ook mijn partner snapt niet altijd wat ik meemaak en hoe moeilijker mijn clienten zijn hoe moeilijker het voor mij is om mensen/collega`s te vinden in dezelfde situatie. herkennen jullie dit en hoe lossen jullie dat op?

• kyra

normaal gesproken kan ik best wat kwijt over mijn werk aan mijn partner maar dit was echt iets wat me even goed dwars zit en ik had even een uitlaatklep nodig die hij me nu net niet kon geven. daardoor reageerde ik weer heel snibbig naar hem toe en baalde ik dat ik geen uitlaadklep had. ondanks dat ik geen namen noem was dit een erg specifieke situatie die heel makkelijk herkenbaar is voor familie/vrienden of bekenden. familieleden/clienten die denken wat info over de thuiszorg te kunnen vinden op dit prikbord en zo hun thuissituatie geschetst te zien staan op dit openbare prikbord. ik bereik met dit prokbord ook meer dan met collega`s maar dat is meer het algemene van de thuiszorg dan echt situatieschetsen. bedankt voor je reaktie.

• sandra

hallo kyra,

als je behoefte heb kunnen we ook altijd nog chatten op msn om ervaringen uit te wisselen,

ik begrijp heel goed wat je bedoel ,gelukkig heb ik wel een partner met wie ik er goed over kan praten.

sterkte ermee

• Lida

Hoi Sandra

Ja maar hoe geef je elkaar dan je mailadres?Hou me aanbevolen als jij weet hoe je dat anoniem via deze site kan doen,voor dat je hetweet krijg je allemaal vreemde snuiters op je msn,en daar zitten we niet op te wachten toch?????

Groetjes Lida