voor en nadelen en evt tips

• jolanda

ik ben heel erg van plan om bij de thuiszorg te gaan werken. a.s donderdag word ik

via een soort bemiddelingsburo aangeboden bij een thuiszorg organisatie.

ik hoop zo dat ik positief nieuws krijg.ik wil heel graag nuttig en waardevol werk gaan doen, met en voor mensen, en zo kijk ik ook tegen het werk bij de thuiszorg aan. op dit moment zit ik nog in de produktie werkzaamheden en ben daar langzaam aan het verstikken, dus vandaar.

verder hoor ik in de branche waar ik nu zit , toch veel negatieve dingen over thuiszorg, zo van je moet het vuile werk op knappen, je word gebruikt enzo, het is heel slecht betaald.ondanks dat ik denk dat die mensen het helemaal mis hebben

zou ik graag van jullie , al ervaren mensen in de thuiszorg graag wat voor en nadelen horen over werken bij de thuiszorg, en mischien hebben jullie ook wat tips voor mij ofzo.

alvast bedankt , hopenlijk tot snel

groetjes jolanda

• bronny

Hoi,

Ik ben sinds een week werkzaam bij de thuiszorg en het bevalt tot nu toe uitstekend. Ik vind het loon niet zo slecht, vergaderingen worden uitbetaald, ik had laatst een introductiegesprek van een uur dat ik op kon schrijven, vergoeding van reistijd etc.

Veel mensen denken dat je een werkster bent als je als thuishulp werkt, dit is niet zo! Als je dit prikbord doorneust kom je al veel dingen uit de praktijk tegen, ik zag, en zie het echt als een bron van informatie. Ik heb ook een tijd in de productie gewerkt en dat was niets voor mij, het verdiende hartstikke goed, zeker in ploegen werken maar de voordelen die (werken in) de thuiszorg biedt wegen niet op tegen het loon van productiewerk.

Ik werk waarschijnlijk te kort bij de thuiszorg om evt nadelen op te noemen, tot nu toe vind ik alles gunstig.

Groetjes, Bronny

• kyra

ik werk nu ruim een jaar bij de thuiszorg en het bevalt me uitstekend. ik werkte in de thuishulp A en ben toch weer een stapje verder naar verzorgende B gegaan. in de A helpende had ik geen innig contact met mijn collega`s en was je echt op jezelf. de clienten waren alleen huishoudelijk behoevend. nu als B hebben we elke week planning en zie je de collega`s veel meer en dat is erg leuk. de clienten hebben ook meer nodig dan alleen huishoudelijk. ik werd als nieuweling in een hecht team ook echt opgenomen en voelde me welkom en dat was heel leuk. ik vind het werk niet slecht betalen en we hebnben veel secundaire arbeidsvoorwaarden waardoor het ook weer aantrekkelijker wordt. lees het prikbord goed door want thuiszorg is veel meer dan alleen poetsen hoor. je moet mensen stimuleren om zelf zo veel mogelijk te doen of het huishoudelijke weer op te bouwen, problemen signaleren en planningen en overdrachten. we hebben ook veel opleidingen en cursussen die verplicht zijn en buiten dat dat een leuke afwisseling op het werk is vind ik dat ook een goede zaak. ik ervaar zelf dat veel collega`s nog best een cursusje kunnen gebruiken. ik ga zelf ook weer verder leren binnen de thuiszorg en kijk er naar uit.

• simone

Ik werk nog liever voor een schoonmaakbedrijf dan voorde thuiszorg. Ik heb slechte ervaringen in de thuiszorg en wil dit nooit meer doen die ondankbare klanten die altijd wat te zeiken hebben die nooit wat positiefs hebben ze willen het onderste uit de an op 3 uur tijd terwijl je er maar 1 keer in de week komt en ik werd gediscrimineerd vanwegen mijn zware omvang door een kwal van een vant, ik mot hem niet zien want dan schiet ik wer in de streshij woont tegenover mijn moeder. bah die thuiszorg ik nam het ook mee naar huis die problemen van die mensen en ze hadden mij neergezet waar een achterstand van jaren was en niet van 3 maaden wat in de papieren stond. Dus denk er goed over na voordat je hier begint, o ja ik werd nog beschuldigd van diefstal bij een oudere damen, die tuthola nooit meer simone

• ilonka

hoi ik ben ilonka en werk al 12.5jaar bij de thuiszorg maar ik vind het achteruit gaan met 5jaar geleden hoor.ik ben een b hulp en zie mijn teamcollega's om de 2 weken.En eerst hadden we er best veel verzorging bij maar nu hebben we alleen hhwerk bij vieze huizen waar je niet weet waar je moet beginnen,ik voel me net een schoonmaakster,dat was eerst niet zo erg bij de thuiszorg hoor en vaak 3 adressen puur hh werk op 1dag en nogeen uur adres boodschappenhulp.dus het is veel zwaarder geworden want 5 jaar geleden viel dat nog erg mee,nu heb ik vaker last van mijn rug omdat het te zwaar is geworden die werkdruk.Ik zou tegen iedereen willen zeggen denk goed na als je bij thuiszorg wil werken.ik werk bij thuiszorg amsterdam