ouder wordende moeder (76)

• sonja

Hi,

Verrast te zien dat er zo een soort prikbord bestaat.

Tja en waar begin je dan….???

Mijn moeder (76) is nu 5 jaar haar man kwijt en raakt daar gewoon niet aan gewend (logisch ze hebben 50 jaar samen alles gedeeld)

Ze woont (nog) zeldstandig en is verder erg goed ter been. Wel zware operatie aan darmen gehad een paar jaar geleden, bijna een stoma moeten hebben. Maar geluk was met haar. Toch vereenzaamt ze, ondanks ze van alles doet.

Afgelopen weekend is de bom (emotie) gebarsten en heb ik een paar uur wachttijd met haar erop zitten voor een vervangend huisarts in regio Amersfoort (wij wonen in Soest)

Deze gaf aan dat ze moest gaan praten (ze verteld erg verward en onsamenhangend). Maar dat wi lze niet (schaamte en onbekendheid)

Wij (broer en ik) willen antuurlijk aan alle kanten helpen, maar hoe begin je?

De huisarts is een onprettige man, waar we morgen een gesprek mee hebben om hem te melden dat mijn moeder hem eigenlijk (na een aantal foutieve diagnoses) niet meer vertrouwd en binnen de praktijk graag een ander wil.

Daar ligt het begin dan, maar verder?

Ze slikt nu oxazepam (schrijf je dat zo?) 10 mg. Dat slaat aan. Ze heeft ook de verschijnselen van overspannen zijn (herkenbaar, zelf na overlijden van mij pa, soortgelijk iets gehad)

het maakt haar onzeker, huilerig, depressief en ze lijkt niet te genieten. Ze geeft zelf aan ook niet meer te willen. Het is zo verdrietig zo een teer leif mens (ze is erg tenger door die operatie gebleven) zo te zien wegkwijnen en je staat machteloos.

Wie kan mij (en haar natuurlijk) met wat adviezen op weg helpen zodat het zelfstandig wonen voor haar wat aangenamer gaat worden. Of bestaan er diensten ofzo waar zij elke dag terecht zou kunnen als ze een vraag over wat voor onderwerp dan ook heeft? Mijn vader deed alles wat dat aangaat, dat is ook de generatie nog waar het zo ging…en dat valt haar allemaal zwaar. Mijn broer doet de financien maar ze vind het verveledn geen overzicht te hebben. Ze vergeet dat ook allemaal ookal leg je het haar uit.

Willen jullie mij mailen?

sonja@ereprijs24.com

Vast heel erg bedankt vast voor jullie hulp en of reactie.

Groetjes

Sonja

• helma

hallo sonja

ik wil je wel een stukje op weg helpen hoor dus mail me maar gewoon dat gaat makkelijker als via dit prikbord

groetjes helma