Ik werk als verzorgende in een verzorgingshuis en wil wel eens wat anders!
Wie kan me van alles vertellen over werken als ziekenverzorgende in de thuiszorg?(de Wijk)?
een ziekenverzorgende doet bij ons wel weer wat meer dan een verzorgende, je zegt dat je zelf nu als verzorgende werkt in een verzorgingshuis..
ik werk dus als verzorgende bij de thuis zorg.
Het aantal mensen verschild eigenlijk, ligt eraan wat er moet gebeuren en hoeveel tijd dat in beslag gaat nemen.
je bent eerst verantwoordelijk voor bepaalde mensen en daar ga je dus ook het meest heen.
Er staan wel tijden voor handelingen maar dat zijn gemiddelden hoor, vaak word er gedacht dat dit echt op de minuut moet maar dat is niet zo vind ik
steunkousen staat 20 min voor(heb je natuurlijk niet nodig) d/a half uurtje en intensievere zorg vanaf de 45 minuten.
Wij komen sochtends om 7.00-7.15 op kantoor, en daar komen al mijn collega's, na de route komen we hier ook weer bij elkaar, dat zal dus een heel verschil zijn met wat je nu gewend bent..
Om de week is er teamoverleg bij ons dan..
huishoudelijk werk, niet echt veel in onze wijk, we maken wel de bedden op bij mensen, vuilnisbakje legen en evt een afwasje, zulke dingen zie je gewoon en die doe je dan vind ik..ik hoop dta je wat aan deze informatie hebt lisa!
nou ik werk als verzorgende in de weekend avond dienst
wij werken van 19 uur tot 23 uur en in het weekend in de ochten van 8 uur tot 1
er zijn wel richtlijnen kwa tijden, die voor verschillende handelingen gebruikelijk zijn. steunkousen aan of uit 10 min, persoonlijke verzorging ongeveer 30 min, al naar gelang er gebeuren moet. in de avond uren heb ik gemiddeld zo een 10 clienten. de een krijgt kousen uit,en de ander piama aan en medicatie, tot bijvoorbeeld iemand geheel wassen op bed en klaar maken voor de nacht. ik heb vroeger ook in een vezorgingstehuis gewerkt als bejaardenverzorgende. ik heb als opleiding mdgo vz gedaan. het is dus ook zeer afhankelijk welke opleiding je gehad hebt, welke functie je zal krijgen in de thuiszorg.
wel wil ik er bij zeggen dat je in een verzorgingstehuis veel meer handelingen mag verrichten als in de thuiszorg. insuline spuiten mag dus niet in de thuiszorg, terwijil ik het jaren gedaan heb in het verzorgingstehuis. ik ben blij dat ik in 95 de stap gezet heb om in de thuiszorg te gaan werken, het is totaal anders en je wordt veel meer gewaardeerd door je clienten. ook is het zeer afwisselend. mijn collegas zie ik eens in de 14 dagen, bij de overdracht, verder zijn er nog geregeld teamvergaderingen en kun je altijd een afspraak maken met een collega te praten over bijvoorbeeld een client. als je in de avond tegen iets aan loopt dan kun je altijd terugvallen op de hoofddienst of een andere collega die op dat moment aan het werk is. wij hebben altijd een mobieltje van het werk bij ons, dus dat is ook altijd handig
veel succes met de eventuele verandering van je werk!!
groetjes stella
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?