giften

• Nancy

Hallo iedereen.

Ik had een vraagje over giften aanemen,dat heb ik dus gedaan, en met een dubbel gevoel ben ik de auto in gestapt,terwijl ik wist dat nooit geen giften bij de Thuiszorg mogen worden aangenomen.

Ik was bij een vrouwtje van 84 jaar die schuifelend naar de Jamin is gegaan om voor mij een enorm paasei en 2 grote paashazen voor mijn kinderen te kopen ,terwijl ze geen kleinkinderen had en die mij voor Pasen gaf.

Ik wweet niet of jullie dit ooit hebben gehad,maar om het te weigeren dat kon ik niet.

Graag jullie reacties.

Alvast bedankt . Nancy

• Loes

Ze zal er wel van genoten hebben om jou dit te kunnen geven. En ik hoop dat jij en je kinderen er ook van hebben genoten. Leuk joh. Groetjes…

• grado

tsja hier bestaat altijd een discussie over..

Mensen proberen je ook vaak geld toe te schuiven en dit kan dus echt niet, vorig jaar ben ik getrouwd en kreeg ik kaarten mee in een envelop, toen ik die thuis openmaakte zat er bij sommigen geld bij, ben direkt naar mijn baas gegaan en heb dit gemeld, na overleg mocht ik het toch houden, ik heb de mensen bedankt natuurlijk maar er bij gezegd dat dit echt eigenlijk niet mag heb er dus een bos bloemen van gekocht had ik toch het idee dat het goed besteed werd.

zoiets als chocolade dingen moet kunnen vind ik, bij ons gebeurd dat regelmatig en word ook gewoon aangenomen

• kyra

giften boven een bepaald bedrag mogen we niet aannemen. een bloemetje of kaart of een cocolade ei valt nog onder dat budget en neem ik het wel aan. ik vind het zelf ook moeilijk en geld neem ik zowiezo nooit aan. de mensen zelf willen vaak heeeeeel graag wat geven en wie ben ik dan om hun tegen te houden? ik denk maar zo….het geeft hun een heel fijn gevoel om wat te geven en mijn taak als thuizorgmedewerker is oa. ook de mensen een fijn gevoel geven en dat doe ik door het kadootje aan te nemen en uitgebreid bedanken. je ziet ze gewoon opgloeien als ze het geven. is gewoon heel leuk.

• elly

Ikneem het altijd wel aan als het bedrag niet te groot is , want ze doen het zo graag.Wel zorg ik er voor dat ze het weer terug krijgen bv een bloemetje of als ze jarig is een kleinigheidje.

• Nancy

Hoi allemaal

Nog bedankt voor de reacties , pfffff, gelukkig ben ik dus niet de enige want ik dacht echt dat dit mijn baan zou kosten,maar aannemen doe ik niet alleen maar ook geven,zoals vorige week,toen had ik een zieke vrouw die toch wel op haar zelf was aangewezen.

Deze vrouw is 93 jaar en zat met haar heup,haar kinderen lieten haar ook maar een beetje in de steek,de enigste die vlug voor haar boodschappen deed was haar broer,maar een lekkere appel of een vers sinasappeltje was er niet meer bij.

Toen ik in de winkel was heb ik maar een lekker bakje aardbeien voor haar meegebracht en toen ik haar dat gaf begon ze bijna te huilen want niemand had dat ooit gedaan voor haar zei ze.

Dus dit is dus ook fijn om te doen ,niet alleen om te ontvangen maar ook om te geven.

groetjes Nancy

• Cisca.

ZO hoort het….

Geweldige instelling!

Beide een goed gevoel is de sfeer waarin je pas prettig werkt.

Nog vele leuke jaren bij de thuiszorg zijn je van harte toegewenst.

Cisca..

THuishulp A

• Sonja

Het is leuk van die mensen, dat ze iets willen geven, alleen, ik ken iemand die na veel aandringen wat geld aannam, waarna de client ging klagen bij de centrale, dat ze dat geld niet vrijwillig had gegeven! Die mensen heb je ook: eerst geven, daarna over de hulp klagen!!! De kennis, iemand die supereerlijk is, trok het zich heel erg aan, en voelde zich ook in haar goede naam aangetast, om het zo maar eens te noemen. Om deze reden is het ook regel om geen geld aan te nemen. Ter bescherming van de thuiszorger!

• Sonja

Overigens steunde de leiding deze kennis, omdat men toevallig vaker van de nukken van de client had gehoord, maar voor hetzelfde geld, sta je te boek als dief.