wie weet wat het verschil is tussen alphahulp en huishoudelijkeverzorging ?
werk via pgb bij iemand en wordt betaald als alphahulp.
wat is het verschil tussen een alphamedewerker of in de thuiszorg als huishoudelijkeverzorgster er is wel een verschil als eerste wordt je door de klieent zelf betaald en is zei jou baas,wat betreft huishoudelijk werk merk ik wel dat ik in de thuiszorg bepaalde dingen kan weigeren bij de alpha is dat toch wat moeilijker daar doe je echt alles voor de mensen,,plafondetjes soppen,,kasten van de muur,,in de thuiszorg doen we deze dingen dus absoluut niet omdat het ergonomisch onverantwoordelijk is.
òok als je ziek ben gaat het bij de alpha anders ,,hoe presies weet ik niet meer het is voor mij al een tijdje geleden dat ik alpha gedaan heb.. dit is een beetje het verschil..
Nou een plafond soppen hoeft ook niet als je Alpha-hulp bent hoor, dat mag je weigeren. En een kast van de muur halen ook niet, ja of het moet een klein kastje zijn. Er is niet zoveel verschil hoor, of je nou Alpha-hulp bent of gewoon. Het is allebei huishoudelijk werk. En als Alpha-hulp regel je samen met de klant wanneer je komt en zo…en ben je gewoon thuishelpende dan wordt dat voor je geregeld via je planner. Als Alpha-hulp krijg je gelijk uitbetaald van de Mw of Hr waar je hebt gewerkt. En als je ziek bent…precies weet ik dat niet, maar ik geloof dat je de eerste 2 ziektedagen niet krijgt betaald, en 5 á 6 weken daarna krijg je gewoon betaald. En hoe het dan verder gaat weet ik niet precies, maar zo zit het ongeveer. Groetjes…Loes.
sandra schreef:
>
> wat is het verschil tussen een alphamedewerker of in de
> thuiszorg als huishoudelijkeverzorgster er is wel een
> verschil als eerste wordt je door de klieent zelf betaald en
> is zei jou baas,wat betreft huishoudelijk werk merk ik wel
> dat ik in de thuiszorg bepaalde dingen kan weigeren bij de
> alpha is dat toch wat moeilijker daar doe je echt alles voor
> de mensen,,plafondetjes soppen,,kasten van de muur,,in de
> thuiszorg doen we deze dingen dus absoluut niet omdat het
> ergonomisch onverantwoordelijk is.
> òok als je ziek ben gaat het bij de alpha anders ,,hoe
> presies weet ik niet meer het is voor mij al een tijdje
> geleden dat ik alpha gedaan heb.. dit is een beetje het
> verschil..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?