Alfa hulp en zwanger??

• Anna

Hoi,

ik heb even een vraag, ik werk al zo,n twee jaar met plezier als alfahulp, en heb ontzettend leuke klanten.

Ik ben getrouwd en heb een dochtertje, nou proberen wij weer zwanger te worden.

Maar hoe zit het dan met mijn werk? raak ik mijn klanten kwijt?.

Ik ben niet in dienst van de Thuiszorg zelf, ben dus freelance zeg maar.

Ik zou gewoon door willen weken tot de bevalling, maat hoe gaat het dan daarna?

Ik wil heel graag mijn klanten houden, we hebben het gezellig en er is een leuke onderlinge band.

In mijn regio is ook niet al te veel werk meer, dus als ik deze klanten kwijt raak, krijg ik ook niet zo gauw meer nieuwe.

Ik wil gewoon na mijn bevalling weer aan het werk. ( werk 2 dagen van 3 uur per week).

Ik hoop dat iemand mij hier andwoord op kan geven, met mijn alfabemiddelaar kan ik niet zo goed door de bocht, vandaar dat ik deze vraag hier stel.

Groetjes Anna.

• Anna

Is er niemand die antwoord voor me heeft?Anna schreef:

>

> Hoi,

>

> ik heb even een vraag, ik werk al zo,n twee jaar met plezier

> als alfahulp, en heb ontzettend leuke klanten.

> Ik ben getrouwd en heb een dochtertje, nou proberen wij weer

> zwanger te worden.

> Maar hoe zit het dan met mijn werk? raak ik mijn klanten

> kwijt?.

>

> Ik ben niet in dienst van de Thuiszorg zelf, ben dus

> freelance zeg maar.

> Ik zou gewoon door willen weken tot de bevalling, maat hoe

> gaat het dan daarna?

> Ik wil heel graag mijn klanten houden, we hebben het gezellig

> en er is een leuke onderlinge band.

> In mijn regio is ook niet al te veel werk meer, dus als ik

> deze klanten kwijt raak, krijg ik ook niet zo gauw meer nieuwe.

> Ik wil gewoon na mijn bevalling weer aan het werk. ( werk 2

> dagen van 3 uur per week).

>

> Ik hoop dat iemand mij hier andwoord op kan geven, met mijn

> alfabemiddelaar kan ik niet zo goed door de bocht, vandaar

> dat ik deze vraag hier stel.

>

> Groetjes Anna.

• marieke

hoi anna,

ik weet wel dat je bij ziekte recht hebt op 6 weken doorbetalen met 2 wachtdagen

nu is zwangerschap of bevalling geen ziekte…..

als jij met je alfabemiddelaar niet goed kan opschieten, bel dan op een andere dag, dan zit er waarschijnlijk iemand anders die je antwoord kan geven, alhoewel ik zelf

gewoon mijn eigen bemiddelaar zou bellen, het is tenslotte een normale vraag en je zou een normaal antwoord kunnen verwachten!

• Mieke

Hoi Anna,

Ik ben ook alfahulp en sinds eind april ben ik ziek thuis…kapotte schouder en nek.

Ben nu bezig met therapie en verwacht over een paar weken weer aan het werk te kunnen.

De mensen waarbij ik werk daarmee heb ik ook een heel goede band (zijn 3 gezinnen) en heb afgesproken met mijn alfaleidinggevende, dat gedurende mijn ziekteperiode zij allen een vervangster krijgen..tijdelijk. Dus wanneer ik weer opgeknapt ben, ga ik gewoon terug naar mijn eigen gezinnetjes.

Veel succes!

Groetjes,

Mieke

• Jol mams van 3 jongens

Mijn moeder heeft een alfahulp en die liet haar de laatste weken al minder zwaar werk doen en toen ze met zwangerschapsverlof ging 3 maanden kreeg mijn moeder een invaller en nu is ze weer terug. Je kan het met je klanten overleggen wat ze willen maar als ze blij met je zijn mag je wel terug.

Nog 1 vraag aan jou die jij misschien weet ik wil ook alfahulp worden maar vraag mijn af als je 6 uurtjes wertkt krijg je dan nog heffingskorting van de belasting dat is 146 euro? Ik weet dat je belastingvrij 5300 euro mag bijverdienen maar moet je het wel opgeven en krijg je dit dus gewoon?

groetjes Jolanda