vraagje

• jolanda

hoe komt het toch dat ik van veel mensen hoor dat ze 30 of 32 uur werken bij de thuiszorg. ik heb ongeveer een maand of 3 geleden gehoord dat het maximaal uren te werken , 20 uur is . ik wil heel graag de thuiszorg in en ben zeer gemotiveerd , wat me tot nu tegen houd is de angst om te weinig uren te kunnen maken en dus te weinig geld te verdienen om rond te kunnen komen .

ik werk momenteel 40 uur per week in de produktie en verdien ruim 1100 euro.

maar ik kan niks meer kwijt , ik ben te gemotiveerd , collega:s noemen mij een uitslover , maar ik probeer alleen maar mezelf te zijn en zou graag met een goed en tevreden gevoel uit mijn werk komen. daarom denk ik dat de thuiszorg voor mij de baan is,als iemand tips heeft hoor ik ze graag .

groetjes jolanda

• bronny

Heb je bij jouw thuiszorgorganisatie gehoord dat je maar 20 uren mag werken? Of hoorde je het van iemand die voor een thuiszorgorganisatie werkt. In geval van het laatste: neem contact op met de thuiszorg zelf.

Bij ons mag je wel meer dan 20 uur werken, ik zie niet in waarom niet eerlijk gezegt. Persoonlijk vind ik werken als thuishulp A niet zwaarder dan 40 uur productiewerk. Hebben ze je ook verteld waarom je niet meer dan 20 uur kon werken?

Groetjes, Bronny

• ilona

Het ligt eraan welke wijk het ook is,ikzelf ben wel 6 keer van kontrakt veranderd ik werk nu 32 uur per week.Maar de laatste is de thuiszorg erg voorzichtig.Er zijn in het verleden hulpen geweest die 32-40 uur werkte en toen ze in vaste dienst kwamen meldde ze zich langdurig ziek.Ik heb het in onze wijk ook gezien en meegemaakt.Vandaar dat ze liever niet gauw meer dan 20 uur doen.

• sandra

hallo,

ik werk 24 uur in de thuiszorg als gezinsverzorgster en dat is de maximum omdat het best zwaar werk is is mij verteld ,maar er zit bij ons een jong meisje in dienst en die werkt ook 32 uur ,dus ik weet het ook niet waarom zei wel en andere mensen niet

• ria

Ik heb een paar collega's in mijn wijk die ook 32 uur werken. Ook in mijn vorige wijk waar ik gewerkt heb, werkten er collega's 32 uur. Ikzelf heb een contract van 16 uur om dat men mij ook niet meer geven kon. Misschien moet je eerst goed rondkijken binnen de thuiszorg welke wijk jou dit bieden kan. En ik weet ook niet wat voor werk je wilt gaan doen binnen de thuiszorg maar als verzorgende C en D is er zeker werk voor 32 uur.

• Ingrid

Ze zijn inderdaad voorzichtiger geworden met de uren.De mensen die ze bij ons aannemen moeten wel 5 dagen kunnen werken,flexibel maar hebben weinig uren en inderdaad mensen die verzorgende C en D zijn werken full-time.Ik zelf werk 32 uur en mijn collega werkt 37 uur de rest van mijn collega's werken 15u tot 20 uur dus check maar eens goed na en wel zwart op wit vragen als je meer uur mag gaan werken.Succes.