Mijn vraag is of mensen die bij de thuishulp werken ook bepaalde instructies krijgen over hoe ze de dingen hygienisch kunnen schoonmaken,word hier een bepaalde volgorde of hygienecode voor gegeven? Ik heb al vaak gezien dat onze thuishulp EERST de vuilnisbak afnam(deksel etc) die dus echt heel vies was en daarna met hetzelfde doekje het aanrecht gaat afnemen en de keukenkastjes(greepjes kastjes etc!). Ik vind dit echt heel erg onprettig en ook echt vies,niet bep. hygienisch en ik durf er niet goed wat van te zeggen. Ik heb er wel eens wat van gezegd en toen reageerde ze verontwaardigd,ze zegt dan ook wel eens dat deed ik niet,maar het probleem is ik heb het haar zelf al een aantal keer met eigen ogen zien doen…
Ook na het toilet schoonmaken bv wast zei niet haar handen of na het vuilnisbak schoonmaken,wat moet ik hier nu mee?Ik zou zelf deze volgorde echt nooit kiezen,het probleem is je hebt niet voor niks thuishulp maar bepaalde dingen durf ik niet goed aan haar over te laten terwijl ik er zelf lichamelijk slecht toe in staat ben. Krijgen thuiszorg medewerkers een hygienische volgorde of code mee of word daar niks over voorgeschreven?
Is het ook gewoon om tijdens het schoonmaken van de koelkast het doekje dat je voor het schoonmaken van de koelkast gebruikt om dat tussendoor steeds op de (nog niet schoongemaakte)keukenvloer te leggen?
Soms heb ik het idee als ze is geweest dat ik juist het aanrecht en keukenkastjes nog weer bij langs moet terwijl me dat dus niet lukt….Ik durf het echt niet goed meer te zeggen en heb ook gemerkt dat als ze weet dat ik niet in de buurt ben ze toch weer soms eerst de vuilnisbak deksel doet en daarna met hetzelfde doekje de aanrecht…. Weten jullie hoe dit zit met de regels en is hier een oplossing voor,ik wil ook geen ruzie met haar maar deze situatie is erg onprettig…
Ik heb de hulp nodig maar zo heb ik met veel dingen het idee voor het oog is het schoon maar als je eerst de vuilnisbak doet en dan ermee het aanrecht kan je het toch beter niet doen dan word het hygienisch gezien juist vies?Kan me ook niet voorstellen dat iemand dat bij zichzelf thuis ook zo doet? groeten anoniem.