beschuldigd worden

• sandra

vanmorgen toen ik me ziek melde reageerde mijn klieent heel vreemd ze zegt ik wist wel dat je niet zou komen dat vermoeden hadden we al,ze zegt ik ben een laken kwijt waar heb je die gelaten en mijn kast deur stond open en dacht wat gebeurt hier allemaal,ik werd hellemaal stil en dacht hallo ik meld me ziek krijg ik dit en wat moet ik met een beslapen laken ik heb vorige week haar bed verschoons en de lakens op de wasmachine gelegd en mevr wast ze altijd zelf uit weet ik veel waar ze alles laat ,ook zei ze maar als je thuis ben heb je toch ook pijn ,en heb je nogwel zin om bij ons te werken nou ik was echt hellemaal verbaasd heb nooit geen problemen met deze mevr en meneer we kennen goed met elkaar opschieten ja ze is een beetje zweverig maar verders prima mens ik vind het heel erg beschuldigd te worden van diefstal ,hoe gaan jullie hier mee om ,heb dit gemeld aan mijn teamleider en die zegt het zal wel komen doordat ze vroeger in delinnenkamer heeft gewerkt ik dacht waar slaat dit op mevr is nog hastikke bij de tijd en daar moet ik het mee doen klaaar,,ik laat het hier niet bij zitten volgende week moet ik weer werken ik wil dit wel uitgesproken anders heb ik geen zin bij deze mevr en meneer te werken.

• petra

Hallo,

Ik zou dit wel heel erg vinden , vooral als het niet waar is

Dat weet jij zelf het beste.

Een goede raad, ga niet weer naar die vrouw toe,want als ze je voor zoiets beschuldigd,dan kan je nog meer nare dingen verwachten.dus niet meer heen gaan.

Ik wens ze verder veel sterkte gr petra

• ennovy

Ik zou niet zonder meer stoppen bij de client maar eerst met je manager gaan praten. Dan ben je het voor dat mevrouw jou van van alles bij je leidinggevende gaat beschuldigen.

Mensen die hulp van anderen nodig hebben zeggen en doen soms rare dingen.

Jij hebt niets te verbergen dus bespreek het met je werk.

Als je niet bij een werkgever werkt maar gewoon (zwart) bij haar het huishouden doet, zou ik niet meer gaan maar aan haar wel de reden noemen waarom niet.

Veel wijsheid!

• Marianne

Hallo Sandra,

ten eerste van harte beterschap, je geeft zelf aan dat mevrouw zweverig is,

wat bedoel je hiermee?, en hoe is het met meneer?

Als je weet wat hun “ziektebeelden”zijn en dit kun je lezen in het indicatiebesluit

van het RIO, dan kun je denk ik zelf wel beoordelen wat daar aan de hand is,

Ik persoonlijk zou hiermelding van maken in de zorgmap als bij mijn leidinggevende

ten 2e zou ik met dhr. en mevr. en contactpersoon van de familie om de tafel gaan zitten.

veel succes

• sandra

hallo marianne

dank je wel hoor ,gelukkig ben ik vandaag weer begonnen heb gisteren een zenuwbeghandeling gehad dus gaat goed nu,

zweverig wil zeggen ze heeft altijd voorgevoelens,geloof in leven na de dood beetje paranormaal,,

meneer is zwaar astma patient en altijd heel vriendelijk.tuurlijk weet ik wat hun ziektebeeld is ik werk er als vaste kracht ben goed op de hoogte,

waarom mevrouw zo reageerd weet ik niet zou kunnen zijn dat het door haar vorige hulp komt die was heel dominant altijd tegen mevrouw en heeft haar bedrogen volgens mevrouw,en verders zou ik niet weten waar het aan lig ze is altijd heel lief en bezorgd met me we konden goed praten altijd nooit geen problemen en nu ineens dit ,ik ga volgende week haar zeker nog bellen mischien is ze nu iets rustiger en valt er te praten zo niet dan krijg ze een andere hulp.

• sandra

zoals je al heb kunnen lezen bel ik mevrouw zeker nog op voordat ik weer naar haar toe moet en dan zien we wel verder

• ria

Hallo,

Kan je misschien ook achterhalen bij deze mevrouw of zij ook last heeft van hallicunaties?? Want ik las jouiw stukje en ik zou er niet raar van opkijken als mevrouw hier last van zou hebben.

• Tineke

Hallo,

Als ik dit zo lees,vind ik het meer lijken op beginnende dementie,dat begint vaak met achterdocht.Het begint met problemen van het korte geheugen,zijn van alles

kwijt enz.Hulpen worden steeds beschuldigd,zijn weer snel weg,het wordt een patroon.Je bent niet van de een op de andere dag dement,dat gaat sluipend.

• kyra

dat denk ik ook tineke, zeker omdat het om iets onbelangrijks gaat, nl een laken. ze proberen dan om toch grip op de situatie te krijgen en gaan zoeken naar iets en dan hoor vaak dat het om iets heel onbenulligs is. zo werk ik met een dhr die, toen hij beginnend dementeerde, elke keer de suikerklontjes kwijt was en zei dat ik stiekem suikerklontjes zat te snoepen maar achteraf lagen ze in de kledingkast. hij dacht dat dat de voorraadkast was en daar vond ik 7 pakken suikerklonten. sindsdien check ik altijd de kasten en ik kom de vreemdste dingen tegen :)

heeft die mevr ondertussen haar laken al weer gevonden eigenlijk?