later...............

• cora

Hoi collega's,

Ik werk zelf sinds enige tijd als thuishulp A, heb het reuze naar mijn zin, maarre ff een vraagje m.b.t het volgende:

Normaal werk je ik van 09.00 uur tot 12.00 uur, als ik dan nog niet klaar ben met mijn werk kan ik het niet laten om het toch even af te maken met als gevolg dat ik nooit om 12.00 uur klaar ben.

Hebben jullie daar ook last van, of zeg je gewoon ik stop ermee, ik weet dat het met plannen te maken heeft maar wil geen half werk af leveren.

Graag jullie reactie

Groetjes coraas

• sandra

ik maak altijd wel mijn werk af ,ik ben meestal te vroeg klaar gebeurt zelden dat ik te laat klaar ben ,als je dat iedere keer heb moet je proberen je taken iets beter te verdelen,wat doe jij allemaal in 3 uur tijd mischien doe je te veel,ik sta wel bekend als snel werkend maar wel goed ,das voor iedereen anders ,laats moest ik invallen bij iemand die zei poehee jij doet alles in 3 uur waar mijn eigen hulp 6 uur over doet ,ligt ook vaak aan het werk tempo,of mischien heeft de klieent gewoon meer uren nodig.

maar ik maak wel altijd mijn werk af

• cora

Hoi sandra,

Ja zou kunnen hoor dat ik te veel wil doen in die drie uur.

Voorbeeldje van een ochtend: boven alles stofzuigen, daarna de badkamer soppen, daarna de trap,hal,keuken,huiskamer en serre stofzuigen en dweilen,keuken raam binnen gezeemd,keukenblad gesopt en als laatste de wc nog gedaan. Op zich wel te doen maar altijd een race tegen de klok.

Ja wat je zegt wat betreft tempo, dat licht toch in je aart denk ik zelf

Maar bedankt voor je reactie gr coraas

• sandra

poehee das inderdaad heel veel hoor ,zal je vertellen hoe ik het aanpak,

bij mijn vaste klieenten doe ik altijd eerst de belangrijkste dingen ,stofen stofzuigen eventueel dweilen,wc en badkamer ,en dan keuken zoals de koelkast na kijken magnatron,aanrecht en kastjes aan de voorkant.

wc doe je altijd goed badkamer hoef je echt niet iedere week de tegels te boenen dat doe je om de 3 weken ofzo. keukenkastjes kijk ik iedere week na zie je iets liggen doekje overheen en klaar zo hou je het schoon,

ramen zemen doe ik om de 4 weken en daarbij doe ik dan een beetje stoffen en stofzuigen en altijd de wc en wasbak ,dus dan doe je het gewoon een beetje makkelijk op de franse slag zal ik maar denken want als je dan ramen zemen er niet bij heb kan je het weer goed doen,dit werkt bij mij het beste,

je zal wel merken als je het een tijdje doe dat je zelf wel een bepaald ritme gaat aanpasssen,

• Marianne

Hoi Cora

Schrijf je dan ook extra ???

• coraas

Hoi Marianne,

Nee eigenlijk niet, maar heb me deze week voorgenomen om gewoon op tijd te stoppen.

Het gaat al stukken beter, ben op laatst gewoon op gebrand, maar heb over een week vakantie dus, daarna ga ik het zekers anders aan pakken

Gr Coraas

• sandra

goed zo meid!!!!!!!