yes, yes,jipie !!! aangenomen

• jolivo

hoi, allemaal.

ik heb jullie gister geschreven dat ik maandag gebeld zou worden of ik aangenomen was. en nou belden ze vandaag inneens al !!!!.

ze bieden me een contract van 18 uur+0. op 21 okt heb ik mijn arbeidsvoorwaarden gesprek en zal dan waarschijnlijk in dec gaan beginnen. wauw he.

ik ben zo blij , het is een beetje een lang gekoesterde droom die nu uit gaat komen.

vind het ook wel een beetje eng en spannend allemaal, ik ga nu tenslotte ontslag nemen bij het produktie bedrijf waar ik al 13 jaar werk. maar het voelt hardstikke goed en heb er echt veel zin in.zijn er mischien mensen die ook begonnen zijn met een 18 uur+0 uur contract ?, dit houdt toch ook in dat die 18 uur gegarandeerd zijn en dat als er b.v collega"s uitvallen je extra uur kan werken als inval. mischien ook ervaringen van begonnen met 18 uur +0 contract en dat dat in de toekomst een groter contract is geworden van b.v 28 uur.? nou alle tips en weetjes zijn welkom.

en ik vind het hardstikke te gek dat ik me binnekort jullie collega mag noemen.

groetjes jolivo

• hennie

Gefeliciteerd Jolivo, fijn voor je.

Zelf ben ik destijds begonnen met een contract van 12 uur per week, nu heb ik 26 uur maar werk gemiddeld 30 uur per week.

Als je drie periode,s meer werkt dan je contract heb je recht op uitbreiding van contracturen, houd het dus in de gaten.

Als je meer werkt dan je contract uren vraag dan of deze per periode uitbetaald worden.

Je kan n.l.ook kizen voor C+uren, dat zijn je overuren en die blijven meestal drie maanden staan en worden dan ineens uitbetaald.

Laat mettertijd weten hoe je eerste werkdag is verlopen.

Heel veel succes collega.

Groetjes Hennie

• marianne

Hoi,

Ik werk nu sinds juni bij de thuiszorg. Maar kan je zo maar beginnen bij de thuiszorg? Hier heb je eerst een opleiding moeten volgen van een week van vier dagen en dan drie maanden een halve dag in de week.Het is best een pittige opleiding maar je leert er toch veel van hoe je met mensen om moet gaan, want je komt toch verschillende situaties tegen.

• jolivo

hoi , de thuiszorg organisatie waar ik voor ga werken is nog maar een jaar actief in de thuiszorg, eerst hadden ze alleen zorginstellingen.ze hebben b.v ook niet dat als er een aanvraag voor thuiszorg komt er dan eerst iemand van hun langs gaat voor een indicatie gesprek. ik weet van een andere thuiszorg organisatie hier in mijn woonplaats dat het bij hun wel is omdat toen mijn moeder ernstig ziek was , ze had longkanker,en thuiszorg kreeg , er eerst iemand van de organisatie kwam praten. hoe is dat bij de thuiszorg organisatie's waar jullie voor werken ?.

in mijn sollicitatie gesprek is me wel gevraagd hoe ik met verschillende situatie's en mensen zou omgaan. en of ik er tegen kan dat je geconfronteerd kan worden met ernstig zieke mensen, b.v die kanker hebben, mensen die gehandicapt zijn, oude , demente of wantrouwende mensen. ook al heb ik nooit echt in de thuiszorg gewerkt , ik heb er toch 7 jaar veel mee te maken gehad , omdat ik samen met de thuiszorg mijn moeder die een zwaar ziekbed van een jaar heeft gehad, verzorgd heb.en na haar overlijden heb ik 6 jaar samen met de thuiszorg de zorg voor mijn geestelijk en lichamelijk gehandicapte broer , die samen met mijn bejaarde, en zeker niet makenlijk in de omgang tegen over andere mensen, vader samen alleen in huis bleven wonen gehad.dus ik heb denk ik al best wat kennis en ervaring opgedaan met verschillende situatie's. mischien was dat voor hun de reden om mij aan te nemen .ik denk niet dat ze uberhaupt opleidingen hebben voor als je er begint als thuishulp a.mischien inderdaad best wel jammer, want ik geloof echt dat je er veel van kan leren.mischien zijn er onder jullie mensen die toen ze aangenomen zijn wel zón cursus/opleiding hebben gehad, en die wat nuttige tips en/of weetjes voor me hebben ?ik hoor ze graag.

nou tot schrijfs.

groetjes jolivo

• Debbie

Ik ben sinds omgeveer een maand aan het werk.

Het is hier wel de bedoeling dat je een cursus gaat volgen. Sowieso een soort “inburgeringscursus” om de organisatie en de mensen hierin beter te leren kennen.

Hierna de zgn. E3 cursus. Dit is om (beter en efficienter) te werken. Ook om goed te werken met de schoonmaakspullen waarmee wij werken.

Ik heb zelf nog geen cursus gehad. Ben meteen na 1 dag meelopen met iemand in het “diepe gegooid”. Kan altijd met vragen etc. bij mijn planners of teamhoofd terecht.

Heb dus zelf ook niet echt behoefte aan een cursus. Mara het moet hier wel hoor!

Succes met je nieuwe baan.

Gr.

Debbie

• hennie

Als er een aanvraag voor Thuiszorg wordt gedaan is er al geindiceerd door de RIO, het is dus niet meer zo dat er iemand van de Thuiszorg naar toe gaat voor een gesprek.

Bij onze instelling wordt er met zorgmappen gewerkt en vul je samen met de client de map in.

Er is een cursus voor nieuwkomers, je moet ook weten aan welke regels de client en jij je moeten houden, er moet b.v. deugdelijk werkmateriaal aanwezig zijn.

Je zult hier ongetwijfeld bij het volgende gesprek van horen.

• Ingrid

Hoi,

Welkom bij de club.Ik hoop dat je het erg naar je zin zal hebben,ik doe dit werk al 13,5 jaar met plezier.Het contact metde mensen is zeer belangrijk in dit werk.

Ik ben 13 jaar geleden begonnen met een contract van 20 uur en werk nu 32 uur..pittig maar wel leuk;ik ben verzorgende B. Ga je ook een introductie-cursus

volgen voor Thuishulp A??

In ieder geval veel plezier gewenst in dit werk en succes met de overschakeling,

het zal wennen zijn maar je krijgt er wel een hoop “vrijheid” voor terug..