doe ik het of doe ik het niet??

• wilma

hallo mijn naam is wilma en ik ben al 10 jaar 30. Ik werkte in een hele gezellige buurt drogist , ik werkte er bijna 4 jaar met 3 (!) verschillende eigenaren. De lol is er nu wel vanaf en ik ben gestopt met werken. In de winkel komen ook oudere mensen waar ik heel goed mee om kan gaan. Ik zoek eigenlijk een baan waarin je gewaardeerd wordt en waarin je wat kan betekenen voor een ander. Mijn moeder heeft het vroeger ook eens gedaan en heeft hele slechte ervaringen. Daar ben ik behoorlijk huiverig voor. Wat houdt dat nu precies in de thuiszorg?? want ik hoor over a en b cursussen?? Het liefste wil geen ‘medisch’werk doen. Wie heeft wat tips voor me?? alvast vriendelijk bedankt! wilma

• inge

hoi wilma ,thuiszorg houdt in vooral als je begin huishoudelijk werk ,ahulp is dat en bis huishoudelijk met lichtverzorgendwerk ,zoals iemand douchen en steunkous aantrekken ook wat ondersteundende taken ,zelf heb ik mijn werkervaring eerst in de praktijk geleerd later diplomas gehaald ben nu al jaren gediplomeerd als cen dan doe je voornamelijk verzorgend werk .hoop dat je hier wat aan hebt.groet inge.wilma schreef:

>

> hallo mijn naam is wilma en ik ben al 10 jaar 30. Ik werkte

> in een hele gezellige buurt drogist , ik werkte er bijna 4

> jaar met 3 (!) verschillende eigenaren. De lol is er nu wel

> vanaf en ik ben gestopt met werken. In de winkel komen ook

> oudere mensen waar ik heel goed mee om kan gaan. Ik zoek

> eigenlijk een baan waarin je gewaardeerd wordt en waarin je

> wat kan betekenen voor een ander. Mijn moeder heeft het

> vroeger ook eens gedaan en heeft hele slechte ervaringen.

> Daar ben ik behoorlijk huiverig voor. Wat houdt dat nu

> precies in de thuiszorg?? want ik hoor over a en b

> cursussen?? Het liefste wil geen ‘medisch’werk doen. Wie

> heeft wat tips voor me?? alvast vriendelijk bedankt! wilma

• coraas

Hoi Wilma,

Als je geen medisch werk wil doen dat kan hoor. Ik werk zelf als thuishulp A,dat houdt in alleen huishoudelijk werk.

Werken bij de thuiszorg is niet alleen bij oudere mensen hoor, ook b.v bij mensen die een oparatie hebben ondergaan die er even uit liggen,maar ook bij hele zieke mensen, daar moet je wel tegen kunnen.

Je krijgt zeker veel waardering van de mensen, wat ik er leuk aan vind is dat je op huishoudelijk gebied wat voor hun wat kan betekenen maar ook het sociale is vaak heel belangrijk.

Nou meid heel veel succes met je keus

Greetz Coraas

• Ingrid

Hoi,nieuwe collega's kunnen we altijd gebruiken.Ik werk als B-er en doe huishoudelijk en lichtverzorgende taken,het lijkt licht maar er komt nog meer bij kijken ook als A hulp,dit is huishoudelijk werk maar je bent geestelijk,lichamelijk en sociaal met de mensen bezig. Je krijgt als je begint een A cursus(opfriscursus)

om even de facetten onder de knie te krijgen maar dit zijn een paar bijeenkomsten en die zijn wel leuk als ik dit zo hoor!!!

Het is leuk werk en je bent veel met ouderen en jongere mensen aan het werk..

Succes met je beslissing

• ilonka

hoi wilma ik ben ook een b-er en doe ook veel huishoudelijk en ik doe het met

plezier ik doe het nu bijna 13 jaar,af en toe iemand wassen en steunkousen aan

is ook leuk en afwisselend.Alleen als b-er hebben wij meer verwaarloosde huizen

waar je af en toe niet weet waar je moet beginnen zo vol en vies.Maar de mensen

zijn heel aardig.Dus ik zou zeggen kom ook gezellig bij de thuiszorg werken.

• wilma

bedankt voor de tips!! Vandaag komen de krantjes weer uit en die zal ik eens door spitten! Groetjes wilma