Alzheimer

• sandraB

ik werk geregeld met klienten met ALzheimer ,één van mijn klieenten zit voor een proefopnamen in een verpleegtehuis ,ben van de week even bij haar langs geweest en vond het erg emotioneel,ik kreeg ik ruzie met een medebewoonster ik had volgens haar haar vest gepikt ik ben me echt rot geschrokken en klapte totaal dicht ,ik heb best veel ervaring maar niet met mensen die agresief zijn vond het heel moielijk hier op te reageren ,wilde eerst mijn vest afstaan maar dacht die zie ik nooit meer terug ,ik zei tegen haar ja mooi vest hee ik ga hem maar gauw weer aan doen want ik heb het een beetje koud toen werd ze alleen maar boser en moest er een begeleider bij komen haar rustig te krijgen,wat had ik nou moeten doen,later thuis ga je daar goed over na denken had ik mijn vest af moeten staan ,of had ik iets anders moeten zeggen heb geen flauw idee hoe ik dit anders had moeten oplossen,hoe zouden jullie dit doen

• kyra

afleiden. dat is het enigste. en eerlijk zijn natuurlijk. wat had ik gedaan….tja, ik zou haar gezegd hebben dat dat niet haar vest was maar mijn vest en dat zij over zo`n mooie trui/blouse/shirt helemaal geen vest nodig heeft want die is al mooi genoeg en of ze nog meer van die mooie blouses ed heeft enz. brei er maar een verhaal aan vast en probeer uiteindelijk uit te komen bij of de koffie lekker smaakt hier want je zou wel een kopje koffie lusten bla bla bla.. ik werk ook veel met alzheimermensen maar die zijn in de thuissituatie nog niet zo ver heen en dan kan ik het zo mooi aanpakken. soms zijn die mensen nu echt vasthoudend agressief en ja dan houd het op denk ik. wat deed die begleidster trouwens?