niveauverschil

• kyra

wat zijn nu precies de werkzaamheden van niveau 1,2,3,4 en 5?

wat is het medicijnbeleid bij die niveau`s? ik heb me rotgezocht op internet maar kan nergens de officiele taakomschrijvingen van die verschillende niveau`s vinden. het blijft een vaag gebied.

• Marianne

volgens mij, met niveau 1 en 2 moet je van de medicijnen afblijven.

niveau 3 dan ben je verzorgende en heb je wel in je opleiding medicijnen gehad.

maar nu in 2003 alles goed is öpgeschreven"moeten er toch ergens protocollen bij je werkgever liggen.

• Jopie

In het rapport “Gekwalificeerd voor de toekomst” staan de verschillende kwalificatieniveaus beschreven. Overigens is kwalificatieniveau 1 nog niet volledig beschreven, omdat dit kwalificatieniveau nog ingezet en gedefinieerd dient te worden. Het rapport is in 1996 geschreven door de Commissie Kwalificatiestructuur en is ontstaan vanuit een aantal experimenten (gebaseerd op een ontwerp van Heitink en Teluy, 1995). Op de site van het Landelijk Platvorm HBO, kan het rapport bekeken worden met Acrobat Reader. Ook kan het aangevraagd worden bij het LCVV. Zij sturen het dan naar je op. Daarnaast zijn er een aantal brochures verkrijgbaar waar de kwalificatienivaus in worden beschreven. Ook deze brochures zijn verkrijgbaar bij het LCVV.

• winifred

Beste Kyra,

Bij ons in de thuiszorg(amsterdam) is niveau 3 een Wijkziekenverzorgende en niveau 4 Verpleegkundige in de wijk niveau 5 Wijkverpleegkundige.

De verzorgende D hebben een stukje opleiding gehad en kunnen de medi box vullen en wondzorg( Rode wonden)Bij ons wordt dit door niveau 3 gedaan.

Hhhulpen zijn Verzorgende A en Verzorgende B mogen basiszorg geven en steunkousen bij de client aandoen.

Feitelijk ook een percentage hh werk bv bij PG adressen og ingewikkelde situaties.

Een verzorgende C kan compexe zorg mannen!

Hopelijk geeft je dit wat meer zicht op de diverse functie's