nieuwe thuiszorg-regels

• Ingrid

Er zijn nieuwe thuiszorg-regels gekomen en die worden door de nieuwe collega's gehanteerd wat heel erg veel wrijving geeft want men werkt precies volgens het boekje..Ik vind hetzelf zeer irritant als een nieuwe collega mij attendeert in het zorgdossier om de client duidelijk te maken wat de nieuwe regels zijn want zij kreeg het niet voor elkaar..je kan bij de oudere mensen toch niet verlangen wat ze allemaal ineens moeten aanschaffen..Ik vroeg mij af hoe jullie hiermee omgaan?

• John

Misschien moet je even vertellen:

wat de nieuwe regels zijn

Hoe jij ze te weten bent gekomen

Wat nu precies de link is tussen de nieuwe regels en nieuwe colega's

Dan is het wellicht mogelijk om te reageren

groet,

John

• Ingrid

Ik ben ze te weet gekomen doordat we er cursus in hebben gehad wat de nieuwe richtlijnen zijn in de thuiszorg,bij ons dan..de nieuwe collega's hebben deze regels op de opleiding gehad maar werken ook strikt volgens het boekje, dus als er staat geschreven ramen wassen om de 6 weken en een mevrouw zit de hele tijd uit het raam te kijken,is het toch in het belang van de client te kijken als dat raam vuil is,dan was je dat toch..

Ik werk met flanellendoekjes en die liggen ook het fijnst in de hand maar liever hebben ze een wonderdoekje..

Ik weet wel dat het voor je eigen bescherming is maar als je voor een nieuwe collega invalt en je komt dan heel wat tegen..is moeilijk maar we werken nu ook

met een takenplan hierin staat beschreven wat er elke week globaal wordt gedaan en als er perodieke beurten moeten gedaan worden,schrijf je de datum erbij..

Toch makkelijk..