Eigen Bijdrage

• Toos

Ben werkzaam bij de Thuiszorg en vandaag uitleg gekregen over de eigen bijdrage.

De eigen bijdrage wordt niet meer per week berekend maar per 4 weken.

De minimale bijdrage wordt 16 euro per periode van 4 weken.

uurtarief wordt 11,80 euro

men krijgt een tegenmoetkoming in de kosten van 140 euro per periode. Deze wordt afgetrokken van de maximale periode bijdrage.

Voorbeeld: Iemnad krijgt 3 uren zorg per week. Per periode is dit 3x 4= 12 uur.

De kosten van de zorg bedragen 12x 11,80 euro= 141,60.

Stel het verzamelinkomen is 13.000 dan neem je 15% van het verzamelinkomen en daarna deel je dit door het aantal perioden(13)

15% van het inkomen van 13.000= 1950:13 + 150

De overheid geeft een vergoeding van 140, dus de bijdrage die men in dit geval moet betalen is:

150 - 140= 10 euro. Dit is lager dan de minimale bijdrage van 16 euro, dus wordt het toch 16 euro omdat dit de minimale bijdrage is.

• L.Willems

Werk sinds 8 jaar bij de thuiszorg en op de planning zijn er zelfs geen wachtlijsten meer met clienten. Ook mijn clienten zijn aan denken om minder uren te nemen en wij het zelfde werk/ kwaliteit blijven leveren???? Waar moet dat heen wil niet graag mijn baan verliezen.

Groetjes Patricia

• Lydia

Ik werk ook bij de Thuiszorg maar heb nog geen enkele uitleg gekregen over de eigen bijdrage, van niemand! Ik vind het een vreemde toestand als een cliënt van mij vlak voor de kerst aankomt met dit verhaal en mij verteld dat ik vanaf deze week niet meer bij haar kan werken. Van mijn teammanager heb ik dus nog helemaal niets gehoord en ik weet absoluut niet waar ik volgende week aan toe ben. Ik zit dan waarschijnlijk op maandagochtend betaald thuis! (voorzover ik weet…). Vanmorgen vroeg een andere cliënt aan mij hoe het precies zit met die bijdrage, maar ik moest het antwoord schuldig blijven, terwijl ik er toch mee heb te maken.

Ik vind het schandalig dat mensen pas vlak voor kerst zo'n naar bericht krijgen, zodat ze zich niet op tijd kunnen informeren of voorbereiden. Ik kreeg het ook maar koud op m'n dak en weet niet nu nog steeds niet waar ik aan toe ben. Ik moet nog maar afwachten of ik volgend jaar (dus volgende week!) nog dezelfde aantal uren kan blijven werken of misschien mijn baan kwijtraak. Dit wordt geen onbezorgde jaarwisseling voor mij!

• Toos

Vreemd dat de medewerkers geen uitleg hebben gekregen, je kan toch verwachten dat clienten met vragen komen!!!

Als je een vast contract hebt kun je niet zomaar je baan verliezen.

Zelf vind ik het heel zorgelijk, er komen steeds meer afzeggingen, geen clienten dan geen werk.

Echt heel erg dat de oudere, zwakke mensen zo gepakt worden door dit kabinet!!!

• jen

1 regel geldt niet; vast contract!!!

Vast contract is echt niet heilig meer in deze economie.

Als je baas het wil kan hij het zo omzetten, of verbreken via de rechter.

Sorry dat ik dit moet melden, maar dat is realiteit.

Ik ken mensen met vaste contracten die toch thuis kwamen te staan.

:-8

• petra

Ik ben een vrouw van 39 jaar oud en heb MS en ben dus echt afhankelijk van mijn hulp want een heleboel dingen kan ik zelf niet meer.Maar door de verhoging heb ik haar weg moeten sturen,Ik kan het niet opbrengen ik heb namelijk ook nog 2 jonge opgroeiende kinderen waarvan de jongste astma heeft.Dus er moet gewoon goed schoon gehouden worden maar ik kan het niet zelf.

Dus nu ben ik afhankelijk van vrienden en mijn man en mijn oudste zoon die zowiezo al heel veel doet.

Ik vind het gewoon erg dat mensen die een chronische ziekte of een handicap hebben hier de dupe van worden.

Wij worden eigenlijk al “gestraft”met onze ziekte en nu dus ook door deze regering die denkt dat dit beter is zo.Nou ik denk dat ze zo het zwartwerken in de hand werken.En er zullen veel koppen gaan rollen bij de thuiszorg,is de regering nog duurder uit met al die ontslagen.L.Willems schreef:

>

> Werk sinds 8 jaar bij de thuiszorg en op de planning zijn er

> zelfs geen wachtlijsten meer met clienten. Ook mijn clienten

> zijn aan denken om minder uren te nemen en wij het zelfde

> werk/ kwaliteit blijven leveren???? Waar moet dat heen wil

> niet graag mijn baan verliezen.

>

> Groetjes Patricia