update Alpahulp en belasting

• Jol mams van 3 jongens

Ik heb inderdaad de belastingdienst gebeld en daar werd gezegd dat ik gewoon die heffingskorting van 146 euro krijg en als ik dan 6 uurtjes werk hoef ik daar niks van terug te geven. Wel moet ik aan het eind van het jaar het opgeven en daar dan 33,4% belasting over betalen. Ik hoop dat ik de goede informatie heb gekregen ben altijd bang voor een aanslag achteraf.

groetjes Jolanda

P.S jammer dat er weinig zijn die mijn hier antwoord op kunnen geven had wel verwacht op dit bord.

• Angelique

hoi, ik werk 8,5 uur als alphahulp, maar krijg maar 90 euro terug per maand van de belastingdienst. Let dus maar goed op want ze weten bij de belasting geloof ik zelf niet helemaal hoe het zit

• Jolanda mams van 3 jongens

Ja daar ben ik inmiddels ook achter. Moet gewoon doorgeven dat ik werk en krijg dan minder heffingskorting maar hoef dan over het verdiende geen belasting meer te betalen. Krijg je als je zoveel werkt toch nog 90 euro dat is best veel. Moet je ook ziekenfonds betalen enzo? Geloof het niet he ben bij mijn man verzekerd ook ziekenfonds. Bedankt voor je antwoord gr.Jol

• sanne

hallo Jolanda, je krijgt die hoge heffingskorting omdat je als alphahulp recht hebt op tijdelijke verhoogde heffingskorting, hou dat goed in de gaten, bij mij waren ze dat ook vergeten, en dat scheelt toch veel geld.

Je mag geloog ik tot 5100 euro per jaar verdienen en betaald dan geen belasting, en betaald geen sociale verzekeringen of ziekenfonds, hebt bij ontslag dus ook nergens recht op, is wel onzeker, nu er zoveel clienten opzeggen vanwege de hoge eigen bijdrage

• Jolanda mams van 3 jongens

Ik moet dus duidelijk doorgeven dat ik alphahulp ga doen, en ja ik had gehoord dat er voor alphahulp andere dingen gelden van de belasting dienst zelf. Nou bedankt hoor gr.jol

• Margriet

Er is ook een belasting prikbord. M.

• evelien

hallo.

even een vraag,ik ben sinds een jaar gescheiden en alpha werk gaan doen. Ik werk10 uur per week.Ik heb nog nooit heffingskoring ontvangen.

Heb ik daar ook recht op en hoe kom je daar dan aan. Ik zit wel in het ziekenfonds.

Alvast bedankt voor het antwoord. evelien.

• evelien

Hallo ff een vraagje,je werkt als alpha hulp en krijg 90 euro terug ik werk zelf 10 uur heb nog nooit iets ontvangen.Ik ben gescheiden moet je getrouwd zijn om heffingskorting te krijgen/vriendelijk dank voor het eventuele antwoord.evelien

• John

Gewoon aangifte doen.

DAn klopt het uiteindelijk allemaal weer