mijn leven een andere wending geven

• LindaK

Beste mensen,

en daarom denk in na jaren kantoor ervaring en ivm met reorganisaties bij mijn huidige werkgever (ontslag volgt) ben ik het harde zakenleven helemaal beu .

het eerste waar ik aan dacht was, ga nou eens op je gevoel af en constateerde dat ik graag in de thuiszorg wil werken waarom: iets betekenen voor je medemens, voldoening geven en om een steentje bij te dragen aan het toch al nijpend te kort aan thuiszorg hulpen.

en ook voor mijn gezin, ik heb nog relatief kleine kinderen en wil niet ten koste van alles carrière maken.

nu mijn vraag, zijn er meerdere mensen die voor een dergelijk ommezwaai

hebben gekozen zo ja is dit bevallen? en was het moeilijk om te solliciteren.

kan me voorstellen dat men bij een pz afdeling van een thuiszorg organisatie even met de wenkbrauwen fronst als men ziet dat er iemand met bijna 18 jaar kantoor ervaring komt solliciteren voor een baan in de Thuiszorg.

Alvast hartelijk dank voor de reacties,

prettige feestdagen!

grt Linda

grt Linda

• Debbie

Na 15 jaar op kantoor heb ik hetzelfde gedaan. Maar niet omdat ik ontslagen zou worden, nee ik wilde het zelf.

Via een kennis bij de thuiszorg gekomen. Ik had via internet een sollicitatieformulier aangevraagd. Kreeg eerst netjes een brief dat ze niemand nodig hadden. Na 2 ! dagen weer een brief met een uitnodiging. Kon ik dat gesprek meteen een kontrakt tekenen. Werd hoog ingeschaald (ging meer verdienen dan op kantoor). Ben nu begonnen in een HZ team. Ben nu aan het twijfelen of ik verder wil in de verzorging of toch op kantoor. Er is zoveel mogelijk !

Nog geen moment spijt gehad.

Als je het echt wil moet je er gewoon voor gaan !

succes en laat nog eens wat horen ?

Debbie

• LindaK

dank je Debbie, ik wil eigenlijk het zelfde traject volgen als wat jij hebt gedaan

dus eerst via internet de sollicatiebrief met CV sturen. en dan even afwachten

kleine angst die ik heb is dat ik misschien veel salaris moet inleveren, tenslotte

begin ik onderaan, maar goed geld is niet het allerbelangrijkste

gewoon dat gestress in het zakenwereldje kan ik niet meer tegen, ben daar opgebrand loop steeds weer tegen deadline's en budgetten aan brrrr.

natuurlijk laat ik je weten over het verdere verloop

grt Linda

• Toos

Denk dat er op het moment niet veel gevraagd wordt, dit i.v.m. de bezuinigingen.

Bij onze instelling worden jaarcontracten niet verlengd e.d.

In ieder geval succes, zelf werk ik al 15 jaar met veel plezier in de zorg!!