Korting eigen bijdrage

• Arlero Thuiszorg b.v.

Hallo Allemaal

Wij van Arlero Thuiszorg b.v. zijn kort geleden gestart met een thuiszorg organisatie in het noorden van het land.

Ons werkgebied is Sappemeer met een straal van 50 kilometer er om heen en Emmen met een stral van 50 kilometer er om heen. Andere filiale staan op stapel om te worden geopend.

Ook wij hebben de verhoging van de eigen bijdrage geconstateerd en hebben als bedrijf besloten om alle clienten die bij ons in zorg komen een korting te geven op de eigen bijdrage.Voor mensen met een laag inkomen houd dit vaak in dat ze het zelfde blijven betalen als dat men al deed.In andere gevallen zijn de bedragen die betaald moeten worden voor de eigen bijdrage altijd lager dan bij reguliere zorgaanbieders.

Arlero heeft geen wachtlijsten zodat u zonder een stop van zorg kan overstappen van uw huidige zorgverlener.

Heeft u vragen of wilt u weten hoeveel u gaat betalen bij arlero mail ons op bovenstaand adres of bel vrijblijvend voor de berekening met 0598-383034 en vraag dan naar Eilko Kort.

• Wanda

Hoe kan je nu korting geven op eigen bijdrage. Die wordt namelijk door het CAK berekend en geïnd.

Kunnen jullie mij vertellen welke formule jullie daarvoor gevonden hebben?

• Arlero Thuiszorg b.v.

Zoals je weet is de eigen bijdrage een landelijk gegeven die voor iedereen het zelfde is.

Omdat de eigen bijdrage zo omhoog is gegegaan hebben wij gezegd wij betalen voor de client een deel van de eigen bijdrage

Dit gaat als volgt:

Client krijgt hulp geindiceert

Client krijgt een overzicht wat ze moeten betalen aan eigen bijdrage

Client betaald de eigen bijdrage en krijgt van Arlero een gedeelte hiervan weer terug gestort op de eigen rekening.

Natuurlijk is wel elke situatie weer anders heeft te maken met de hoogte van het inkomen en de gezinssamenstelling.

Even bellen en we rekenen het voor je uit.

Wanda schreef:

>

> Hoe kan je nu korting geven op eigen bijdrage. Die wordt

> namelijk door het CAK berekend en geïnd.

> Kunnen jullie mij vertellen welke formule jullie daarvoor

> gevonden hebben?

• Wanda

Ik heb gelezen dat de AWBZ bijdrage alleen aan de zorg besteed mag worden en niet aan het teruggeven van geld aan de cliënt.

Ik vond het al raar dat bestaande thuiszorgorganisaties niet op jullie formule gekomen waren.

Het mag dus niet.Arlero Thuiszorg b.v. schreef:

>

> Zoals je weet is de eigen bijdrage een landelijk gegeven die

> voor iedereen het zelfde is.

> Omdat de eigen bijdrage zo omhoog is gegegaan hebben wij

> gezegd wij betalen voor de client een deel van de eigen

> bijdrage

> Dit gaat als volgt:

> Client krijgt hulp geindiceert

> Client krijgt een overzicht wat ze moeten betalen aan eigen

> bijdrage

> Client betaald de eigen bijdrage en krijgt van Arlero een

> gedeelte hiervan weer terug gestort op de eigen rekening.

> Natuurlijk is wel elke situatie weer anders heeft te maken

> met de hoogte van het inkomen en de gezinssamenstelling.

> Even bellen en we rekenen het voor je uit.

>

> Wanda schreef:

> >

> > Hoe kan je nu korting geven op eigen bijdrage. Die wordt

> > namelijk door het CAK berekend en geïnd.

> > Kunnen jullie mij vertellen welke formule jullie daarvoor

> > gevonden hebben?

• arlero thuiszorg

Dan ben je toch niet helemaal goed op de hoogte gebracht.

Het is namelijk zo dat een onafhankelijke thuiszorgorganisatie niet het zelfde systeem hoeft te hanteren als een door subsidie groot gemaakte organisatie.

Wij stellen ons tevreden met een kleinere winstmarge binnen ons bedrijf, en kiezen er voor om de client geld terug te geven. Dit betalen wij dus uit eigen zak en het is onze eigen keus om dit te doen.