gevolg verhoging eigen bijdrage

• jolivo

ik heb sinds een maand een 18 uur contract voor onbepaalde tijd. ik heb na lang wikken en wegen mijn vaste baan van 40 uur die ik al 13 jaar had hier voor opgezegd omdat ik niet meer gelukkig was. sinds ik bij de thuiszorg werk ben ik dolgelukkig , dit werk is echt mijn roeping, eindelijk weer gelukkig na vele jaren van ellende in mijn prive leven.

tot ik vandaag een telefoontje kreeg van mijn teamleidster, ze wilde een afspraak maken voor een gesprek. jullie raden het waarschijnlijk al …

ze willen me een voorstel gaan doen voor een nul uren contract !.

hoe graag ik mischien ook zou willen dit is voor mij financieel niet op te brengen

dus ….. ik weet niet meer hoe het verder moet…………

niet met mij en niet met de hulpbehoevende mensen die als we eerlijk zijn gewoon niet zonder de thuiszorg kunnen. waar moet dit in hemelsnaam naar toe ??

ik word er behoorlijk depresief van.

sterkte aan alle hulpbehoevende ouderen, zieken en gehandicapte mensen en ook aan alle thuiszorg collega's.

groetjes jolivo

• regina

Ben je verplicht om op dit voorstel in te gaan of is het meer het gevoel dat je je werkgever tegemoet wil komen, je hebt immers al een contract voor 18 uur. Het clientenaanbod loopt natuurlijk terug door de maatregelen van de regering maar misschien is het over een paar maanden wel weer anders, kun je niet in een andere wijk je uren aanvullen of is daar ook geen werk? Op het ogenblik is er bij ons ook een terugloop van clienten ( verz/verp ) maar we verdelen het werk dan iedereen iets minder en proberen in een andere wijk iets te doen om toch aan onze uren te komen lukt dat ook niet dan zal de werkgever op een gegeven moment de uren zelf moeten uitbetalen maar misschien werk je over 3 maanden weer teveel uren en lost het zich vanzelf op.

• jolivo

of ze me gaan verplichten op dit voorstel in te gaan weet ik niet . ik heb het gesprek a.s maandag ochtend, dus zodra ik meer weet zal ik jullie dit zeker laten weten.ik heb dus inderdaad een contract voor onbepaalde tijd voor 18 uur per week, maar ik ben op 15 december begonnen en heb dus wel 2 mnd proeftijd, dus tot 15 februarie !!!. deze en volgende week ben ik maar ingepland voor 12 uur !!, gelukkig heb ik vandaag kunnen invallen voor een zieke , dus weer 3 uur erbij kunnen werken. een tijdelijk minder uren contract zou ik nog kunnen overbruggen maar wat ze nu voorstellen daar kan ik echt niks mee . ik snap dat mijn teamleidster en de thuiszorg organisatie er ook echt niks aan kunnen doen, maar ik weet ook echt niet meer hoe het verder moet. ik ben er bang voor omdat ik een nul uren contract echt niet kan en wil accepteren , ik ontslagen zal worden, noodgedwongen. gelukkig weet ik dat het niet aan mij zelf/en of prestatie's ligt. maar toch ik voel me echt zwaar klote door de hele situatie, en ik weet dat ik niet de enige ben.

tips, ideeen, en gewoon een "babbeltje' zijn van harte welkom.

ik blijf hopen dat dit alles toch weer goed zal komen voor iedereen !.

groetjes jolivo

• CORA

Hoi Jolivo,

Ja je zit in een moeilijk pakket zo te lezen !! Gisteren hadden wij vergadering en onze manager vertelde dat alle mensen met een nul urencontract gebeld zijn met de mededeling dat er voorlopig geen werk is, dus als ik jouw was zou ik ZEKER niet op dat voorstel ingaan !!

Maar ik zou zeggen heel veel succes maandag !

een collega

• John

Zo te lezen heeft(krijgt) Jolivo weinig keus.

Ze zit in haar proeftijd, dus ze kan zonder opgaaf van redenen worden ontslagen.

Een 0-urencomtract is dan beter dan niets, lijkt me.

Daarnaast, Jolivo, heb je w.s. recht op een ww-uitkering.Is o.a afhankelijk van arbeidsverleden, maar dat kun je navragen.

Verder zou je kunnen kijken of er via de particuliere weg (particulier buro) nog kansen voor je zijn.

Veel succes morgen.