Sinds enkele tijd zie je dat er steeds vaker mannen in de thuiszorg komen werken het loopt nog niet over maar het komt steeds vaker voor, steeds vaker lopen wij tegen het feit aan dat vrouwelijke maar ook mannelijke clienten dit niet erg prettig vinden. Het begint met een enkeling een mw die zich hier niet prettig bij voelt om gewassen te worden door een broeder en daar geef je dan aan toe en probeert dit dan op te lossen maar clienten horen dit van elkaar en dan gaan andere clienten dit ook vragen/eisen zover zelfs dat een broeder er dan niet binnenkomt om bv een pil te geven of steunkousen aan te doen ( wassen zou je bv dan maar moeten overslaan) . Ik heb alle begrip voor persoonlijke voorkeuren van clienten maar dit lijkt mij erg ver gaan zolang je het kan oplossen is het misschien geen probleem maar met vakanties en feestdagen wordt het wel steeds moeilijker op te lossen, en wat als de helft van je clientenbestand dit wil? Hoewel niet alle collega s dit vinden is dit gewoon discriminatie lijkt mij, het komt nl ook voor dat clienten zeggen dat ze geen surinaamse zuster of hh medewerkster willen en dan zijn we duidelijk dit is discriminatie en hier doen we dan niet aan mee maar kunnen clienten dan wel perse om een vrouwelijke medewerker vragen? Hoe is dit geregeld bij andere thuiszorg ins of is hier geen beleid voor en wordt dit van te voren bv bij intake gemeld.