Afzeggen

• Thea

Hebben jullie ook te maken met cliënten die afzeggen ivm de hoge bijdrage.

Nu de cliënten de rekeningen krijgen hebben we hier er wel mee te maken. Sommige gaan van ? 8,80 naar ? 53,00

Is niet te behappen voor sommige.

Ik hoor graag van jullie

• ilonka

Dat klopt ik heb het ook gehoord maar ook gemerkt want iedereen heeft open plekken,of een hele dagdeel geen klant.Maar ik weet wel dat als je minimum inkomen had dat je bedrag dan 16euro is,sommige klanten hadden een rekening van 16 euro gehad.Bij ons gaan er iemand langs bij de klanten om hun te informeren want er blijkt er iets te zijn waardoor de klant het niet meteen hoeft op te zeggen.Een of andere potje beschikbaar te zijn waar ze het geld vandaan te halen(gemeente of de soc.dienst ik weet het niet precies).

• lenneke

ja ook bij ons zijn er massaal cliënten op gaan zeggen ivb met de hoge eigenbijdrage en ik ben benieuwd hoe lang dat het gaat duren voor dat er ontslage gaan vallen.

groetjes lenneke

• anna

nou niet lang meer want wij hebben een schrijven gekregen dat er zonder ingrijpen wij afstevenen op een groot verlies.

Dat ingrijpen houdt in dat er met spoed ingegrepen gaat worden bv er wordt beter naar de inzet gekeken van de medewerkers, de uren moeten beter ingezet worden, ook willen ze snijden in de uitgaven voor stafafdelingen, ondesteunende diensten, en opleidingen.

Allemaal niet zo'n goed teken

vr gr anna

• Vriend van een Alpha-hulp

Hallo allemaal,

Ik las dat jullie er ook mee zitten dat jullie clieneten opzeggen ivm de verhoging van de eigen bijdragen. Ook mijn vriendin heeft hier mee te maken. En de vragen die jullie clienten hebben over de facturen, die jullie vaak niet kunnen beantwoorden zullen jullie ook niet vreemd overkomen denk ik ?

Het lijkt mij verstandig dat jullie bij een groepswerkbespreking ook uitgebreid geinformeerd worden over al deze veranderingen. Jullie zijn namelijk de eerste persoon met wie deze mensen te maken hebben + dat het inderdaad ten koste gaat van jullie werkgelegenheid. Ik heb het gevoel dat dit in de meeste gevallen helemaal niet nodig is als deze mensen maar op een duidelijke manier geinformeerd worden.

Dus……..laat de zorgmanagers is uit hun lederen zetel kruipen en er voor zorgen dat ze de boel inlichten en dat jullie werk niet onnodig in gevaar wordt gebracht !

Ik neem aan dat jullie ook niet allemaal brokjes en stukjes wilt draaien om aan je uren te komen ?

Met vriendelijke groeten, Ben

• thea

Hoe bedoel je onnodig.

Het is wel aan de orde hoor. De bedragen die genoemd worden zijn inderdaad niet voor iedereen. Maar een grote groep die vindt het toch snel te veel worden.

Bij ons wordt er wel goed geinformeerd naar de medewerkster toe.Zelf ben ik een planner bij de thuiszorg . Ik krijg iedere dag wel te maken met afzeggingen of schrijnende gevallen van hoge kosten.Ik kan het een en ander goed uitleggen wbt de rekeningen, hoe dat berekend wordt. Maar het blijft te hoog.Kijk 16 euro voor elke week 3 uurtjes , dat is niet te hoog. Daar kunnen ze wel meeleven maar de bedragen die echt hoog worden. Ze kijken naar je inkomen van 2 jaar terug. Je zult maar net Aow krijgen en 2 jaar geleden nog een baan. Scheelt toch een hoop. Of wat denk je als je weduwe geworden bent. Het blijft moeilijk maar de regering kijkt niet zo ver. Daar zitten wel de hoge pieten die een particuliere hulp kunnen veroorloven. Hun ouders zullen niet in de thuiszorg terug vallen. Maar goed . Samen staan we sterk dus schouders eronder en proberen er wat van te maken .

Bedankt voor je reactie

• mariska

als er mensen zijn die in 2002 een baan hadden en nu niet meer, kun je een herberekening aanvragen als het verschil meer is als 1800.00 euro.

je kunt ook bij de bijzondere bijstand terecht als de ziekte kosten meer bedragen dan 25% van je inkomen.

ook een goede uitleg is heel belangrijk want hulp begint klein en kan heel groot worden men hoeft dan nooit meer dan de eigen bijdrage te betalen.

ik ben het met iedereen eens dat dit een groot probleem is en voor de geen die dit treft erg moeilijk, toch ben ik er van overtuigd dat de kosten in de gezondheidszorg een groot probleem gaan vormen.

dit komt volgens mij omdat de regering veel te laat heeft ingespeeld op de vergrijzing, en het vervelende hiervan is dat de bevolking met de gebakken peren zit.ik hoop dat al die mensen die hier door getroffen worden gaan reageren en niet alleen de zorg opzeggen, zo mag je hopen dat den haag wakker wordt.

anders moeten er wel heel veel mensen naar een verzorgings of verpleeghuis, dan gaat het nog veel meer geld kosten.

ik hoop dat er snel een oplossing komt want anders staan wij op straat (weer meer mensen in de ww) mensen die echt hulp nodig hebben raken versmeerd.

en de ziektenkosten verzekering wordt nog veel duurder,wand een opname is veel

duurder dan thuiszorg.thea schreef:

>

> Hoe bedoel je onnodig.

>

> Het is wel aan de orde hoor. De bedragen die genoemd worden

> zijn inderdaad niet voor iedereen. Maar een grote groep die

> vindt het toch snel te veel worden.

> Bij ons wordt er wel goed geinformeerd naar de medewerkster

> toe.Zelf ben ik een planner bij de thuiszorg . Ik krijg

> iedere dag wel te maken met afzeggingen of schrijnende

> gevallen van hoge kosten.Ik kan het een en ander goed

> uitleggen wbt de rekeningen, hoe dat berekend wordt. Maar het

> blijft te hoog.Kijk 16 euro voor elke week 3 uurtjes , dat is

> niet te hoog. Daar kunnen ze wel meeleven maar de bedragen

> die echt hoog worden. Ze kijken naar je inkomen van 2 jaar

> terug. Je zult maar net Aow krijgen en 2 jaar geleden nog een

> baan. Scheelt toch een hoop. Of wat denk je als je weduwe

> geworden bent. Het blijft moeilijk maar de regering kijkt

> niet zo ver. Daar zitten wel de hoge pieten die een

> particuliere hulp kunnen veroorloven. Hun ouders zullen niet

> in de thuiszorg terug vallen. Maar goed . Samen staan we

> sterk dus schouders eronder en proberen er wat van te maken .

> Bedankt voor je reactie

• van Lohuizen Pallets Heerde

Het blijkt dat we het steeds over verschillende aspecten hebben.

afzeggingen. dit ontstaat doordat de regering de AWBZ heeft verhoogd.

Bezuinigingen bij onze werkgevers: Zij krijgen minder geld uit een “potje”

Bijna elke thuiszorg instelling, moet ongeveer een miljoen euro bezuinigingen

iedere instelling doet dat op zijn eigen manier.

Doordat er nu afzeggingen zijn, is er minder produktie, en komt er minder geld

binnen. ja, en dat komt nu wel erg slecht uit.

Wat dachten jullie?

kunnen er thuiszorg organistaties failliet gaan????

groetjes Marianne