werkstuk

• Sanne

Hallo! Voor mijn werkstuk over “dingen die spelen in de maatschappij”(pabo 1e jaars) wil ik het houden over de thuiszorg. Het gaat met name om de tijd die voor alle activiteiten staat gepland en of er ook tijd is voor het sociale aspect, zeker bij oudere patienten! Weet iemand waar ik aan informatie zou kunnen komen voor dit werkstuk?

MVG,

Sanne

• sandra

halllo sanne

leuk dat je je werkstuk over de thuiszorg gaat maken,

de tijdsplanning die we hebben voor de mensen is heel verschillend ,tuurlijk heb je wel tijd voor een praatje dat doe je meestal tijdens de activiteit en soms heb je wel eens tijd over voor een serieus gesprek ,maar is altijd verschillend iedere dag is anders .ik loop nog maar kort mee in de wijk dus kan er niet zoveel over kwijt hoe het in de wijk ga,

als ik mijn eigen klieent heb waar ik heel de ochtend aanwezig ben heb je wel meer tijd voor een gesprek of een wandelingentje maken dat bespreek je dan met de klieent als zei daar behoefte aan hebben moeten ze wel beseffen dat het andere werk dan blijf liggen ,ik zie dat de meeste mensen toch wel voor een praatje of wandeling kiezen van in plaats een keuken soppen, heel veel mensen zijn eenzaam,dus die tijd neem je dan ook,

ik hoop dat je er iets aan heb.

groetjes sandra bos

• regina

Je zou op internet kunnen zoeken op Rio (regionaal indicatie orgaan) deze organisatie zorgt voor de zorgtoewijzing van clienten dus waar clienten recht op hebben, bv verzorging/verpleging/huishoudelijke zorg.Zij komen bij de mensen thuis of in het ziekenhuis en beslissen wat noodzakelijk is, ook voor opname in verpleeg/verzorgings huis.

• knorretje

ja ik heb wel werkstukken over de opleiding thuiszorg a.

Er is ook een boek van.

Die wordt uitgegeven door het STOC

Je zou ook het informatie nummer van de thuiszorg kunnen bellen.

Die weten vast wel meer.

Telefnr. is 0900-8833. Je kunt het beste smiddags bellen.

Het adres van Icare Thuszorg is

Icare Thuiszorg

Postbus 221

8000 AE Zwolle

k heb ook nog een emailadres: a.vanderweijden@icare.nl

Nou succes

Knorretje