Hallo
nu is er een client van mij opgenomen voor ongeveer 3 weken. á 3 uur in de week
Nu zegt mij leidster dat ik verlof uren op moet nemen omdat er geen werk is
kan dit zo maar????
Janny
Nee dit kan niet zomaar, maar sommige werknemers hebben heel veel verlofuren staan, dit was bij ons zo, soms wel 2 maal de jaarlijkse toekenning, dit komt omdat alles in deze verlofuren zit ook atv, uren om naar de dokter of tandarts te gaan, uren voor extra verlof (trouwerijen, begrafenissen).Omdat veel werknemers part time werken gebruiken ze deze uren vaak niet, immers je kan je dokters afspraak op je vrije dag zetten. Misschien dat je leidster daarom wel gevraagd heeft of je deze uren vrij kan nemen, als er nl weinig werk is zal dat verdeeld moeten worden en als sommige werknemers nooit vrij nemen dan is er helemaal een probleem.
Hoewel niemand je kan verplichten vrij te nemen kan er wel een regel zijn dat werknemers maar een aantal verlof uren mee mogen nemen naar het volgende jaar.
Heb jij geen verlofuren over (of teveel) dan is het niet jou probleem dat er geen werk is en moet de instelling voor werk zorgen of gewoon de uren uitbetalen dat je geen werk hebt.
tja dat vindt ik een goede vraag,stel dat je geen verlof uren over houd door zulke acties wat moet je dan met verplichte vakantie dagen,als ik hier goed over na denk kan dat dus niet tenzij je compensatie uren hebt opgebouwd.
als ik in mijn revo kijk is er volgens mij ook een code voor geen werk jij kunt er immers niets aan doen dat ze geen werk voor je hebben.
als dit allemaal zo maar kan word het een mooie boel weer een vraag voor den haag, hoe moet het nu verder met ons altijd hard gewerkt en nu krijgen wij door jullie een groot probleem GEEN WERK.
volgens mij kan dat niet zomaar!
als je een contract hebt van bijv. 15 uur, dan moet je werkgever ervoor zorgen dat er werk is!! zoniet,dan moet de werkgever de niet gewerkte uren toch uitbetalen. wel kan het zijn dat je eventuele plus uren moet gaan verrekenen. maar een werkgever kan het personeel nooit dwingen om verlofuren te gebruiken om het werktekort op te vullen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?