ww?

• Lydia

Hallo, ik heb een vraagje waar niemand mij een duidelijk antwoord op geeft.

Mijn jaarcontract is afgelopen (voor 9,5 uur) en ik heb een flexcontract aangeboden gekregen. Omdat ik dan maar 3 uurtjes werk overhoud en verder wel beschikbaar moet blijven om in te vallen (dus in de schoolvakanties wel aan de slag moet) heb ik besloten dit contract niet te tekenen. Volgens mijn teammanager heb ik nu geen recht op een ww-uitkering omdat ze wel nieuw werk hebben aangeboden en ik dat zelf heb geweigerd. Maar ik heb dus wel een jaar lang gewerkt en voor die ww betaald!

Nu is de vraag dus: heb ik daar nu wel of geen recht op en hoe vraag ik dat dan aan als de thuiszorg niet meewerkt?

Alvast bedankt voor het antwoord! Lydia.

• maike

Ik weet het antwoord niet,maar als je lid van de bond bent moet je anders die bellen,die kunnen je helpen.

Succes,

Maike

• Carolien

Mocht de vakbond je niet kunnen helpen, neem dan contact op met het CWI in jouw regio (voorheen arbeidsbureau). Zij voeren de ww uit dus weten ook aan welke eisen je voldoet.

Op hun website http://www.werk.nl/ vindt je alle adressen.

Carolien

• kyra

je moet een ww uitkering gaan aanvragen en erbij vermelden dat je wel werk hebt maar dat dat een flexcontract is omdat je dienstverband die je nu hebt niet verlengd wordt. je hebt dan geen werk geweigerd dus wel recht op een ww uitkering. als je een contract had voor 9,5 uur heb je recht op een ww uitkering van 9,5 uur. alles wat je via dat flexcontract werkt wordt gekort op je uitkering. maar omdta je een ww uitkering hebt kunnen ze je wel verplichten om te blijven solliciteren.

• Lydia

Ik heb dat contract juist niet getekend en heb dus binnenkort helemaal geen werk meer. Dat is juist het probleem, want als ik wél voor die drie uurtjes had getekend, zou het inkomen eventueel (ook dat wisten ze niet zeker) kunnen worden aangevuld met ww (voor max. 26 weken). Maar nu ik dus niet heb getekend, weten ze opeens niet meer helemaal zeker of ik wel recht heb op ww. Het zou nog worden nagevraagd en ik zou nog worden teruggebeld… maar dat gebeurt steeds niet. Nu ga ik het maar zelf regelen. Ik ben trouwens niet lid van de bond.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

• Carolien

Probeer het anders hier eens :

Publieksinformatie van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, tel. 0800 - 9051 (gratis).

Daar zouden ze het zeer zeker behoren te weten :o)