alpfa belastingvrij?

• panasa

Hallo,

In oktober 2003 ben ik bij de alpfa gaan werken. Bij de solicitatie heb ik nog geinformeerd hoe het met de belasting zit. Mij werd toen verteld dat als je onder de 11 1/2 uur per week bleef er niets aan de hand is. Ik ben toen 9 uur in de week gaan werken.

Nu komt het : We kregen de belastingpapieren terug van onze boekhouder waar in stond dat ik over de maanden okt,nov. en dec ? 729,= heb verdiend en ? 364,= aan heffingskorting moet inleveren.Dus staat ik ipv. ? 10,75 per uur voor de helft te werken, als je nu nog ziekenfondsverzekerd kon worden ofzo vind ik het niet erg.

Ik heb gelijk de alpfa gebeld, en zij zei dat ze het niet wist. Dus dan maar de belasting bellen. Die vertelde mij dat je voor iedere euro die je verdient belasting betaald, ook voor alphahulpen dus.

Ik heb nu mijn 4 klanten opgezegd, wat ik heel erg jammer vind ( en mijn klanten natuurlijk ook ).

kan iemand mij nu precies uitleggen hoe het zit, en waarom je 50% van je loon moet inleveren?

• mariska

dit zit hem in het nieuwe belasting stelsel.

als een man of vrouw alleen de kost verdient kan de ander elke maand geld terug krijgen van de belasting dit vervalt op het moment dat je gaat werken.

dus er is geen werk meer waar je geen belasting over betaald.

• panasa

Dan stimuleren ze het dus dat de vrouw niet gaat werken.

Nu krijg ik voor het niets doen iedere maand € 145,= en als ik ga weken krijg ik niets. Jammer, want het werk en mijn klanten waren leuk. bedankt belasting !

• Anne

ik werk ook als alphahulp en werk ook 9 uur per week, je moet even goed op je belastingpapieren nakijken of ze ook tijdelijke verhoging algemene heffingskorting hebben toegepast, dat had de belastingdienst bij mij ook niet gedaan, ik heb een bezwaarschrift ingedient, en krijg nu wel terug waar ik recht op heb, die tijdelijke verhoging scheelde mij al 800 euro op jaarbasis , je kunt ook kijken op het prikbord van belastingdienst.nl daar zitten ook veel mensen die je vragen goed kunnen beantwoorden.

• panasa

Hallo,

De tijdelijke verhoging algemene heffingskorting hebben ze wel al toegepast.

Onze boekhouder heeft alles goed nagekeken. Ook heb ik met de belastingsdienst gebeld en alles uitgelegd, maar ik komt er niet onderuit. Waarschijnlijk heeft het er ook mee te maken met wat mijn partner verdient.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

• regina

Volgens mij heeft het er juist niets mee te maken dat de partner werkt, ieder individue heeft zijn of haar eigen bedrag aan heffingskorting ook als iemand niet werkt, bv huisvrouw of huisman op het moment dat iemand geld gaat verdienen wordt dit via het salaris verrekend anders zou je de situatie krijgen in geval van alfa werk dat diegene en de heffingskorting contant gestort krijgt en daarnaast geen belasting over zijn/haar verdienste betaald. Mensen die een klein contract hebben met weinig verdienste kunnen dus een gedeelte heffingskorting terugkrijgen via de belasting als het inkomen dusdanig laag is dat de heffingskorting niet verrekend kan worden via het loon, maar dan praten we over iemand die bv 1 avond in een winkel werkt. De persoon die jouw informatie over alfa hulp gaf is niet op de hoogte van de huidige gang van zaken en heeft oude informatie gegeven, je kunt beter een andere baan zoeken je hebt dan ook recht op ziekte en vakantie geld en bent ziekenfonds verzekerd.

• 'panasa

Vandaag heb ik de aanslag van de belasting binnen, met een acceptgiro

inderdaad € 364,= .

Dus het blijkt maar weer eens dat de alpha niet op de hoogte is van het belastingstelsel.