zelfstandig route lopen

• sandraB

hallo allemaal,

al en tijdje niets geplaatst hier maar dat komt omdat ik het onwijs druk heb met werken,school,gezin, je kent het wel

sinds enkele weken loop ik nu zelfstandig mijn routes en ik vind het echt heel erg leuk wel druk maar zo geweldig leuk om zo met mensen om te gaan ,betrapte mezelf er vandaag wel op te lang te blijf zitten bij mensen wil toch dat kleine beetje extra aandacht geven,

krijg alleen wat last van mijn nek en schouders door het kouzen aan trekken ,het naast de klieent zitten vind ik heel onhandig en vaak onmogelijk omdat er te weinig ruimte is.voor de klieent zitten gaat me nog het beste af ,maar op één of andere manier trek je dan toch te veel met je schouders ,het geeft een warm tintelend gevoel in mijn nek en schouders ,moet hier toch iets anders op verzinnen.

maar verders heb ik het reuze naar mijn zin

• John

Er zijn hulpmiddelen voor het kousen aantrekken

• Marianne

Hallo Sandra,

leuk dat het goed gaat met je opleiding, waarschijnlijk hebben jullie

een consulente fysieke belasting, vraag die om raad,

succes.

• sandraB

je we werken al met de esy slide en de rest moet je toch zelf doen hee

• John

wat bedoel je daarmee?

• sandraB

ik bedoel ermee dat je toch zelf de esy slide onder de kous uit moet trekken, heb het vandaag staandend gedaan en moet zeggen dat het dan toch wel beter gaat ,je trek dan met je hele lichaam inplaats van alleen met je schouder

• Nelleke

Het aantrekken van kousen is veel gemakkelijker met huishoudhandschoenen aan, je hebt meer grip en hoeft minder kracht te zetten.

• Francesca

Je kunt naast de client gaan staan maar pas op dat je je rug niet belast, huishoudhandschoenen met grove noppen werken het best, succes

• sandraB

de rubbere handschoenen gebruik ik al,en naast de klieent staan werkt bij mij niet

• aaltje

hoi sandra

als je kousen bij een klient aantrek moet je ten alle tijden om je rug en schouders denken. volgens mij is er ook een protocol voor, ik heb hem in ieder geval.

de belasting voor je rug en schouder is er groot wanneer je voor de client staat.

heb je het al geprobeerd als de client op bed ligt . anders kan je de client vriendelijk vragen of ze op een eetkamer stoel kan gaan zitten omdat het anders je schouder en rug kost. bij de thuiszorg kan je aan de wijkverpleging vragen om uitleg hoe je het beste bij deze client de koesen kan aandoen.succes