hoi ik ben thuishulp a, en vanaf dec 2003 werkzaam.ben er tijdelijk ivm vele opzeggingen een paar maanden uit geweest , heb in die tijd wel als oproepthuishulp gewerkt, en de rest als medewerker huish dienst bij ee verzorgingstehuis. ik heb tot voor kort alleen maar prettige ervaringen gehad maar sinds 4 wk heb ik een clieënt waar ik helemaal van in de war raak, en behoorlijk verdrietig en onzeker van word, graag zou ik jullie advies en eventuele dezelfde ervaringen willen horen. mvr is 94 jr, woont zelfst, en haar ziektebeeld is dat ze al jaren darmproblemen heeft. ze kookt nog elke dag, doucht zich zelf,gaat alleen om boodschappen, de ene keer heeft ze de badkamer een grote beurt gegeven , de andere keer de keuken. ze is dus nog heel zelfstandig en heel fief. ik ben nu 7x bij haar geweest maar kan niks goed doen bij haar, voor mijn gevoel probeert ze me steeds te kleineren en te vernederen, zo van kan je dat niet, je moet nog heel veel leren meid !!, en dan gaat het om b.v iets op haar manier opvouwen. of b.v als ze me vraagt de kamer te stoffen, en ik daar mee bezig ben ze inneens gilt van , neeee die kast doe ik morgen zelf. ik heb haar proberen uit te leggen wat mijn gevoel is , dit advies kreeg ik van mijn teamleidster, maar dan gaat ze het over iets heel anders hebben zovan ja ik dacht dat ik er goed aan deed om als mijn hulp komt , heel vroeg op te staan en om dan de badkamer een grote beurt te geven, kom je dan liever in een vuil huis. en ik moet eerlijk zijn ik kom liever in een vuil huis bij mensen die echt hulp nodig hebben en me wel met respect behandelen. ik ben heel blij dat ik al zoveel positieve ervaringen achter de rug heb want anders zou ik nu behoorlijk afgeknapt zijn op thuiszorg. ik vond het zón leuke baan die me zoveel voldoening gaf, en ik weet dat dit niet aan mij ligt, maar ik heb er toch een behoorlijk rotgevoel van. ik heb mijn teamleidster gebeld maar die is tot nu toe niet te bereiken voor mij, ze zou me terugbellen, maar ik weet niet wanneer.
ik vraag me af of jullie deze situatie ook wel eens meegemaakt hebben, en hoe jullie dit opgelost hebben. sorry voor het lange verhaal. groetjes jolivo