Thuiszorg bureau starten

  • Kees

    Ik ben op zoek naar mensen die al een eigen (particulier) thuiszorg bureau hebben opgestart. Dit ivm uitwisseling van aandachtspunten, valkuilen en (on)mogelijkheden. Ik sta namenlijkzelf ook op het punt om e.e.a. verder uit te werken en eventueel te gaan starten.

  • sandraB

    hallo

    wat toevallig zeg,onee toeval bestaat niet ik lag vanmorgen in bed en lag daar aan te denken ,maar voor mij onmogelijk denk ik zo iets op te zetten, heel flink van je hoor als je dit door ga zetten

  • Nelleke

    De vraag is: ga je in je eentje een onderneming starten, of begin je met meerdere mensen? En neem je ze in loondienst, of begin je een maatschap? Er zijn veel verschillende vormen van ondernemen!

  • Kees

    Hallo Nelleke,

    Ik zit te denken om dit te gaan starten als eenmans bedrijf welke de aanvraag voor het PGB voor zorgvragers regelt (FIO + Zorgkantoor) en daarna de zorg in te vullen met freelance hulpverleners zoals bejaarden verzorgenden (niveau 2), ziekenverzorgenden (niveau 3), en verpleegkundigen (niveau 4-5). waarbij ik alle vormen van thuiszorg wil gaan leveren. Ik denk dat dit zeker in de begin periode slimmer is daar je anders gelijk vast zit aan salaris administratie terwijl je freelance medewerkers gewoon bruto mag uitbetalen waarna een ieder zelf verantwoordelijk is voor het betalen van premies. Tevens hoef je op die manier bijvoorbeeld geen verzekering af te sluiten voor ziekte van deze medewerkers.

  • Nelleke

    Meer een bemiddelingsbureau dus. Handig om de websites van andere bemiddelingsbureaus goed te bekijken! Sowieso de moeite nemen om zelf een goede website te bouwen, veel PGB - zorgafnemers zoeken op internet naar hulp. In sommige regio's worden budgethouders naar vaste bemiddelingsbureau's verwezen door het zorgkantoor, het is dan wel moeilijk om daar als nieuw bureau tussen te zitten!

  • meredith

    In eerste instantie zou ik dit als extra bij je huidige baan gaan doen.

    Dan kun je die inkomsten opgeven als extra inkomsten bij de belasting.

    Er zitten heel veel haken en ogen aan. Ik zou eerst maar eens contact opnemen met de KvK..En wat wil je gaan vragen? Concurrentie binnen de thuiszorg is moordend..

    Je moet ook een A.W.B.Z erkenning hebben..Je moet vakantiegeld ziektekosten beroepsaansprakelijkheidsverzekering rechtsbijstand etc.afdragen van je inkomsten..

    Je moet minstens 3 opdrachtgevers hebben..anders ben je in verkapt dienstverband.

    En nog veel meer!

    Ik wens je succes maar bezint eer gij begint…. :)

  • Baptiste PA

    Graag wat meer informatie over het starten van een zorgbureau

  • Hana

    Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben van het opzetten van een (particulier) thuiszorg. Ik ben een ziekenverzorgende die graag mij kwaliteiten wil gebruiken om betere zorg aan te bieden.

    Ik ben een starter ,dus wil graag stap gewijs weten wat ik moet doen..

    Ben benieuwd naar jullie reactie.