zorgdosiee

• zorgmuts

wat vinden jullie hier van je komt bij een zorgvrager en leest netjes het zorgdosiee door en staat niets bijzonders in,

je gaat de zorgvrager douchen en ineens zegt ze je moet wel handschoenen aan doen hoor want ik heb gordelroos ,beetje laat naar mijn idee,ik vind dit niet netjes van diegene die eerste verantwoordelijk is dit hoor je toch te vermelden in het zorgdosiee,ik ga het toch vaker zien dat sommige zorgdosiee's niet kloppen.

• Renata

Ik ben pas een erge muts: het heet een zorgdossier!

Verder heb je helemaal gelijk.

• wenie

Helemaal mee eens!

Wat dacht je van dit verhaal nu het toch gaat over niet of slecht ingevulde zorgdossiers

Enige tijd geleden stond ik bij een client van een ander team. En in de zorgmap stond het volgemde vermeld: mw helpen met douchen en de warme maaltijd verzorgen. Op zich heel duidelijk zul je denken. Er was echter dat mij uitdrukkelijk tegen mij gezegd dat ik tussen 8 en half negen ('s ochtends) bij die mw moest zijn. Een beetje vroeg voor de warme maaltijd of niet. Mw kom mij niet uitleggen wat de bedoeling was (dementerend).

• zorgmuts

ja beetje vroeg hee iemand een warme maaltijd geven ,en zo zijn er vele foute zorgdosiees in omloop en dan overleg je dat met je teamleider en wat doen ze eraan….hellemaal niets hoor is mijn ervaring

• toos

De kortste weg is de eerstverantwoordelijke hier op aan spreken.

• wenie

Dat is nog wel eens lastig. Met name als je de desbetreffende persoon niet kent, in een ander team werk. Mijn ervaring is dat niet iedereen even gemakkelijk te bereiken is. Daarnaast wil ik niet overkomen als iemand die het beter weet. De situatie waar ik het over had is een client die hulp krijgt van de D-verzorging, terwijl ik zelf als verpleegkundige werk (in een andere team).

• toos

Dan kun je het toch in de rapportage in de zorgmap zetten. Elkaar op dingen aanspreken blijkt nog wel eens moeilijk te zijn.

• meredith

..Ben ik het niet niet mee eens ..Een zorgdossier is voor iedereen ter inzage beschikbaar..Juist ook voor de client..Je moet altijd de eindverantwoordelijke of de manager er op aanspreken ,is heel onprofessioneel naar client toe ,om in het dossier te melden dat de zorgafspraken niet kloppen.

• toos

Heb je gelijk aan maar als je eerstverantwoordelijke niet kent zoals gezegd wordt dan kun je het in de map zetten bij de rapportagebladen voor Thuiszorg zelf.

• Angelique

Ik ben werkzaam als thuishulpA en ook bij ons is het een zooitje. Toen ik mevr vroeg na het zorgdossier vertelde ze me dat haar vaste hulp het voor haar vakantie even had bijgewerkt van het afgelopen jaar