Hallo,
Even een vraag: als je een mcg-kind thuis verzorgd,(niveau 6 weken)leeftijd
12 jaar en je thuishulp gaat weg had (6 uurtjes hulp in de week) is dat heel vervelend zo veel is dat niet het was een soort van naschools-opvang.
helaas is daar heel moeilijk vervanging voor te krijgen, helemaal omdat ik hierdoor kon werken…, tevens wilde ik ook meer uren aanvragen omdat de zorg toch wel
zwaarder wordt.. en hij vaker ziek is.
dat is toch wel een probleem hoor!! weer alles invullen en met de mededeling “u moet maar afwachten of U dat krijgt, en dat moet helemaal opnieuw beoordeeld gaan worden”bah, wat een burocratie met 1 druk op de knop kunnen ze aan de hand van postcode/huisnr achter de gegevens komen! ik kom niet in aanmerking voor een pgb,
want dan kun je zelf de zorg inkopen… (in natura is in zijn geval beter)lijkt het'
lijkt er soms wel op de de overheid toch graag wilt dat je je kind uit huis plaatst zodat er een ander “potje”aangebroken moet gaan worden..
het is soms zo frustrerend… misschien komt het wel omdat hij een z-verplegkunde nodig zou hebben, (hoezo??? ik ben toch ook geen z-verpleegkundige!) goed
wou ff mijn verhaal kwijt…..
vriendelijke groet….