Alarmeringssysteem

• NatasjaG

Ik heb me helemaal suf gezocht op internet, maar ik kan alleen anti-inbraak installaties vinden.

Hoe werkt het nou met alarmeringssystemen waarbij van die knoppen zitten die iemand om de nek kan dragen?

Gaat dat via de thuiszorg? Kun je dat particulier aanschaffen?

Ik heb ook al verschillende thuiszorgsites bezocht en vind vanalles, maar dat nou net niet.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Natasja

• ilonka

natasha je kan het gewoon aanvragen bij stichting tot en met is ook en afdeling

bij thuiszorg.ik had een klant die het gewoon via thuiszorg heeft gedaan en volgens mij kom je dan vanzelf bij stichting tot en met terecht.

veel succes,

• NatasjaG

Bedankt Ilonka!

Maar wat ik begrepen heb is dat st. tot en met vooral in en rond Amsterdam werkt.

Dus misschien is dat toch niet helemaal de goede weg.

Maar ik ga toch maar eens met ze bellen.

Mocht er nog iemand een adres weten in Zeeuws Vlaanderen waar ik terecht kan hoor ik dat heel graag.

• Carolien

Het thuis-alarmeringssysteem is heeft geen landelijke dekking. Per regio of stad is het weer anders geregeld. De huisarts zal zeer zeker weten waar je zo'n alarmering kunt aanvragen. Zelfde geldt voor de thuiszorginstellingen in jouw regio.

Sommige zorgverzekeringen dekken de kosten van een dergelijke alarmering (tenminste mijn ziekenfonds dekte het een paar jaar geleden). Misschien is het voor degene die de alarmering nodig heeft beter om ook even met de zorgverzekeraar te overleggen alvorens over te gaan tot de aanvraag e.d.

2 jaar geleden betaalde ik zo'n 14 euro per maand voor de alarmering, het kan op jaarbasis dus de moeite lonen om even navraag te doen. En bij de belasting-aangifte valt dit onder bijzondere ziektekosten en is het dus een aftrekpost (dat weten de meeste mensen niet).

Groetjes

Carolien

• NatasjaG

Kijk die verschillende regio's is nou juist mijnprobleem. Het is niet in m'n eigen regio, het gaat om m'n oma en die woont in Zeeuws Vlaanderen.

Dom dat ik niet aan de huisarts heb gedacht. Dat van die bijzondere ziektekosten wist ik wel gelukkig.

Bedankt voor jullie reacties!

Natasja

• Nelleke

Als je in Google “personenalarmering” en “Zeeuws-Vlaanderen” intoetst, heb je gelijk de goede website. Hoeft niet via de huisarts.

Succes!

• Nelleke

…of personenalarmering en de stad waar je oma woont…

• NatasjaG

Gevonden hoor, bedankt!

Maarre…stad? Als dat plaatsje 1000 inwoners heeft is het veel :)

• Skunkie

De huisarts geeft eventueel een indicatie af hiervoor.

Je kan altijd de alarmering in Amsterdam bellen voor informatie. Die is wel gevestigd in Amsterdam maar ze opereren wel door Nederland

Skunkie