Ik volg deze opleiding 1 dag in de week naast mijn baan als wijkziekenverzorgende.
We zijn begonnen met de laatste deelkwalificatie wat inhoud dat we hier na de vakantie nog even mee verder haan alvorens aan de differentiatie te beginnen. En aan het einde daarvan hoort zoals we allemaal weten een scriptie. En net daar wringt de schoen want ik zou niet weten waarover ik het moet doen, waar de scriptie aan moet voldoen en wat de voorwaarden zijn enz krijgen we natuurlijk allemaal nog te horen daar ben ik niet zo bang voor, maar het onderwerp….
Zelf heb ik veel affiniteit met het stervensproces en de complete zorg daaromheen. Op dat gebied zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden, waar ik aan zit te denken is de rol van de vpk rondom euthenasie, of een ander onderwerp: de vpk rol rondom het stervensproces. Dat eerste is denk ik een vrij heavy en complex onderwerp maar daardoor tegelijkertijd een hele uitdaging, het lijkt me geen dertien in een dozijn onderwerp en daardoor voor de docent die het moet beoordelen ook interesanter. het tweedde onderwerp is er wel weer een van dertien in een dozijn denk ik en dus zal men steeds kritischer worden in het beoordelen, en tegelijkertijd is dit onderwerp veel te breed genomen ben ik bang.
Net zag ik op tv een item over eenzaamheid bij ouderen en toen dacht ik ook ineens van hé daar kun je wellicht veel over schrijven, echter is dat ook weer een onderwerp waarvan ik denk dat het al veel gekozen wordt.
Om een lang verhaal kort te maken : wie heeft er tips of adviezen voor mij? ik blijf dan toch denken aan een scriptie rondom het thema sterven en/of de dingen daaromheen.
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!
Jan