indicatie

• Tonny

Hoi

Is er bij jullie ook een beleid van de RIO dat er zo min mogelijk hz wordt geindicieerd.

Bij ons een oude dame (81) die krijgt geen hulp meer ze moet alles zelf kunne doen.Mevr zegt dar ze niets mankeert, ja voor een 81 jarige. Ze staat welniet meer op een trap en ze bukt wat meoilijker mar voor 81 jarige is ze nog fief.Dus zegt Ria ze heeft niets dus geen indicatie voor HZ.

OOk met partner word er nit meer geindiceerd voor zorg . Partner kan de zorg verlener door aan te kleden. Heer gaat al om 6.30 deur uit. Mevr zit vanaf 6.oo al aangekleed in de kamer te wachten tot man weer thuis komt.

Leuk al die bezuinigingen. Zo kan de ministers wel zeggen er is geen vraag naar hulp. Ja me hoela hoe hoog ligt je die lat.

Graag jullie reactie.

• Peter

Omdat we een afwijzing van de thuiszorg gekeregen hebben ging ik eens langs bij deze pagina/prikbord

En dit bericht valt me dus meteen op

Wij hadden al een beetje spijt dat we het aangevraagd hadden

Mijn vrouw heeft met een leverbloeding in het ziekenhuis gelegen en we weten dat er 1 of 2 operatie's staan te wachten

We hebben 3 kinderen (schoolgaand) en ik wordt geacht zorgverlof te nemen - of dat bij iedere bedrijf/beroep toepasbaar is. We komen dus niet in aanmerking

Altijd op je famillie rekenen kan natuurlijk ook niet, al helpen ze graag

Nee, we zoeken zelf wel iemand , waarschijnlijk iemand die niet via de thuiszorg aan de slag kan

• Tonny

Hoi Peter

Misschien kan je een bezwaarschrift indienen. Daarbij gevoegd een verklaring van je huisarts, dat er toch echt wel thuiszorg nodig is.

Hoe meer er gaan klagen misschien dat het dan een keertje helpt.

Sterkte Tonny

• nadia

je zou volgend mijn voor ggv wel in aanmerking komen.je moet het op overbelasting van jouw zelf gooien.Dan wordt er ggv in gezet.

• Carolien

Ik vrees dat bezwaar maken weinig zin zal hebben tenzij de 3 kinderen allemaal jonger zijn dan een jaar of 10.

Zijn de kinderen ouder als 10 jaar dan wordt verwacht dat zij een deel van de werkzaamheden in huis op zich nemen. Dat dat niet altijd realistisch is ben ik de eerste om daar mee in te stemmen, maar RIO's moeten zich vaak aan regels houden die alles behalven realistisch zijn.

• mariska

hoi nadia

ik mag toch aannemen dat je weet wanneer er ggv ingezet wordt.

ik begrijp van peter dat hij h.h ondersteuning nodig heeft.

en dat doet de ggv niet als een situatie stabiel is.

wel is het vreemd dat zo"n aanvraag afgewezen wordt.

maar dit heeft zeker met de op hand zijnde verandering te maken.

wel spijtig dat het zo moet.

dus toch bezwaarschrift indienen.

hopelijk als iedereen dit doet begrijpen ze in den haag dan eens

wat ze aanrichten met die veranderingen.

heel triest hoor dat het zo moet.

mariska

• nadia

iK weet wel als je het op overbelasting doet van de gezonde partner dat is ook als de situatie stabiel is , een korte ggv indicatie en dan als hoofdtaak h,h ondersteuning.

• mariska

nadia

das raar een ggver wordt hier ingezet

om te stabilieseren en dan gaat het naar de gv.

echt veel h h taken doen zij niet alleen.

zij proberen mensen weer zelfstandig te maken en overzicht te krijgen.

nou ja dat bij jullie anders is oke dan moet men dat maar proberen