Ik werk in eindhoven bij de stichting thuiszorg eindhoven, als er bij ons een aanvraag binnekjomt voor iemand die terminaal is dan reageren wij daar in principe zo goewd als onmiddelijk op. In de paktijd komt dit er op neer dat de planner die de fax binnekrijgt meteen contact opneemt met het conactnummer van de zorgvrager, als de zorgvrager gewoon thuis is staan wij ( als het nodig is ) dezelfde dag nog op de stoep. Dat wil niet zeggen dat we dan meteen optimaal kunnen starten en de zorg meteen kunnen ipstarten zoals het eigenlijk zou koeten, maar de zorgvrager en de familie zijn gerustgesteld omdat ze een gezicht van de thuiszorg hebben gezien en beseffen dat het wat thuiszorg betreft allemaal wel goed komt.
Als jij zelf wil blijven werken en dus “opvang” voor je vrouw zou willen hebben zou je inderdaad bij de vrijwiliige terminale thuiszorg aan kunnen kloppen. Als ik jou verhaal zo lees, ligt de zorgvraag die jij op dit moment voor je vrouw hebt niet zo zeer op het gebied van terminale zorg, maar wil je je vrouw zo veel als mogelijk afleiding en ontspanning bezorgen. Dat je dit niet in een tehuis maar in de thuissituatie wil doen is voor mij volkomen logisch.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij organisaties als humanita's. de zonnebloem of het rode kruis.
Als je al reguliere thuiszorg ontvangt zou je ook iemand van de thuiszorg kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn.
Ik wens je in ieder geval alle sterkte van de hele wereld toe…