wil graag meer weten over alpha-hulp

• Martina

Ik wil me graag gaan opgeven als alpha-hulp, omdat ik gehoord heb dat je binnen de schooltijden van de kinderen kunt werken, lijkt me dat wel makkelijk.

Nu zit ik alleen nog met verschillende vragen:

Wat als je zelf ziek word of vakantie hebt, dan krijg je ook geen loon?

En als de client met vakantie gaat, of zorgt de thuiszorginstelling dan voor een andere client?

En wie heeft ervaring met de belasting die je wel/niet zou betalen.

Bij de belastingdienst zelf werd mij verteld dat ik ?5200 per jaar belasting vrij mag verdienen, maar lees hier op het prikbord andere dingen.Dan zou je van die ?10,75 per uur incl. vakantiegeld niet veel over houden, en dan kan ik dus beter voor thuishulp A solliciteren? Dan is toch wel alles geregeld.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen.

Groetjes Martina

• mirjam

beste martine,

bijde thuiszorg instellingen is er meer informatie te krijgen,wij hebben folders daarover, als alfa hulp ben je zelf verantwoordelijk voor alle financiele zaken zoals ziektegeld,vakantiegeld etc,als de klant afzegd betaald deze jou ook niet dus geen inkomsten.je krijgt adressen via een thuiszorginstelling en jij regel zelf verder alles zelf met de klant,dus wil de klant afzeggen dan moeten ze jou persoonlijk kunnen bereiken, is niet altijd erg maar er zijn mensen die je voor elke scheet opbellen thuis of op je mobiel,maar je hebt wel vrijheid in het verdelen van je uren,