echtgenote verpleeghuis

• ingrid

hallo,

ik werk bij een meneer waarvan de vrouw is opgenomen in een verpleeghuis,hoe is dit qua betaling want meneer krijgt van ons hulp(thuiszorg).

Hij had het over een bepaalt formulier.

alvast bedankt!

• emmy

Hallo Ingrid,

het gaat er om op wiens naam de hulp nodig is. Is het voor mevrouw dan moet je dat aan kantoor doorgeven en de hulp op meneers naam laten zetten en anders dan verandert er niets en kun je gewoon bij dat adres aan het werk blijven.Succes!

• ingrid

dank je wel voor het antwoord,nu nog een vraagje;hoe zit het met de rekeningen,

moet hij die dan zelf betalen of worden die verrekend met de opname van zijn vrouw?

• Koos

sorry, maar meneer zal eerst een indicatie van het Rio moeten krijgen op zijn naam. Dus niets op kantoor omzetten. Eerst indicatie regelen. Anders zul je ook problemen krijgen met de betalingen aan de thuiszorg zelf

• ingrid

dit heb ik al geregeld maar hoe zit dat dat dan met de rekeningen die hij krijgt!

• regina

Je hebt hoge en lage eigen bijdrage voor een verpleeghuis, in dit geval zal mw een lage bijdrage betalen omdat dhr nog thuis woont en zijn huishouden gewoon moet bekostigen. Dhr betaald gewoon de rekening voor zijn thuiszorg deze ontvangt hij gewoon op zijn naam (hij krijgt immers thuiszorg) misschien betaald hij nu iets minder omdat zijn inkomen minder is.

• ingrid

dank je wel voor het antwoord

• ingrid

dhr vertelde dat hij een brochure had gekregen en daarin stond vermeld dat hij geen thuiszorg meer hoefde te betalen maar nu stuurt het CAK toch gewoon de rekeningen die hij dus niet betaalt.Hoe zit dit precies en waar kan ik gegevens hierover vinden?

• regina

Van wie heeft hij die bronchure gekregen? Op wiens naam staan die rekeningen (welke zorgvrager dhr of mw)? Zijn het geen rekeningen over de periode dat mw nog thuis woonde? Soms geeft men thuiszorg aan een persoon en als de partner dan ook wat krijgt wordt deze ook maar even op dezelfde indicatie geholpen, misschien is dat in dit geval ook zo (mag natuurlijk niet). Welk soort thuiszorg is nu nog nodig misschien kreeg men huishoudelijke zorg omdat mw niets meer kon en stond dit op mw haar naam als dit het geval is dan moet er een nieuw aanvraag worden gedaan voor huishoudelijke hulp voor dhr. Is er geen leidinggevende op het hoofdkantoor die dit uit kan zoeken.

• ingrid

aanvraag is op dhr zijn naam maar ik zal eens navragen verder op werk