opleiding verzorging

• marieke

hallo, op dit moment ben ik bijna klaar met de a opleiding.

ik heb bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik graag richting de verzorging wil

door alle bezuinigingen worden er bij onze instelling echter geen opleidingen voor b en c meer gegeven.

ik ben nu echter van plan om zelf een mbo- verzorging opleiding te gaan doen.

ik ben hier dan wel 3 jaar mee bezig maar ik ben voor mijn gevoel wel ‘klaar’

anders moet ik een paar jaar wachten tot er weer een b of c opleiding komt.

het is nu ook erg rustig in ons team en ik werk toch maar 9 uur per week.

mijn leidinggevende heeft aangegeven dat ze er niet negatief tegenover staan, we zullen er nog over praten, ook over het financieele plaatje.

ik ben echter bereid om hieraan mee te betalen.

ik wil graag van hun een stageplaats.

wie o wie weet hier ook iets van en heeft goede en slechte ervaringen.

ik wil echt heel graag verder in de verzorging en ik ben nog maar 37 en mijn kinderen gaan al naar het voortgezet onderwijs.

wie o wie heeft advies een verhaal, en wil het hier even kwijt

• Anneke

Hoi Marieke,

Ben nu ook bezig met de opleiding verzorging niveau 3 en het is een pittige opleiding in febr 2005 ben ik klaar heb hem in 2 en een half jaar gedaan…en als ik jou was zou ik maar flink gaan zeuren bij jouw thuiszorg instantie, als straks de huishoudelijkezorg eraf gaat hebben ze veel verzorgende nodig,het is alleen jammer je moet heel veel leren in je opleiding, maar bij de thuiszorg mag je nog maar weinig doen van het geen je op school leert, maar als je klaar bent kun je overal terecht verzorgingshuis, verpleeghuis, en zelfs zijn er ook al enkele ziekenhuizen daar kun je dan verder als je wil naar niveau 4…ik vindt het een leuke opleiding en heb er veel geleerd, moed houden en anders ergens anders gaan solliciteren groetjes Anneke Thebe thuiszorg Tilburg.

• anita

Hallo, Ik ben ook net aan de opleiding verzorgende niveau 3 begonnen sinds 8 september 2004.Ik ben per 1 september 2004 aangenomen in een verpleeghuis in Nijmegen en krijg alles betaald de hele opleiding en werk 24 uur in de instelling.

Ik vindt het heel erg leuk.Mij kinderen (13-18) Jaar zitten alle twee nu op de hoge school en ik vond de tijd nu pas goed om een opleiding te gaan doen.Ik heb hiervoor 6 jaar als thuishulp A gewerkt bij de Thuiszorg. Maar ik wilde meer als schoonmaken in de huishouding.Bij de Thuiszorg wilde ik geen opleiding doen omdat ik dan weer overal alleen heen moet net als de Thuishulpen.Ik wilde juist graag graag op een afdeling werken waar je met collega's werkt en moet overleggen.

• Anita

Hallo Marieke je moet bij instellingen gaan informeren wanneer ze een nieuwe opleiding gaan starten en dan kun je eventueel solliciteren voor een opleiding.

Zo heb ik het ook gedaan ik hoorde bij het verpleeghuis waar ik nu werk dat ze personeel zochten en ook eventueel voor een opleiding en heb gelijk gesolliciteerd.

Want per rond september en april starten er vaak nieuwe opleidingen.Ik kwam daar ook achter toen ik naar het CWI ging informeren over een andere baan.

Ik ben de hele dag in de nopjes want het had niet beter uit kunnen komen nu de jongste ook naar de hoge school is gegaan en ben nu 43 jaar.je bent nooit te oud om te leren.Ik hoor wel dat de opleiding zwaar is je moet weer opnieuw leren.

Maar de ervaring is dat als je ouder bent en dan pas met een opleiding begint dat je meer motivatie hebt.Dus ga maar overal informeren.