Nee,Renata,dat ben ik met je eens,elke dag douchen is voor deze mensen iets te veel….zelf heb ik ook vroeger in het verpleegtehuis gewerkt en die worstelpartijen ook meegemaakt.Maar als een keer in de 2 weken eens lukte,dat zou mooi zijn.
Bij deze cliënt moet je 3 flinke broeders inhuren….maar de cliënt wil gewoon niet,dus dan doen we het ook niet.
Zelf doet hij nog wel iets met een washandje.Het is misschien met deze cliënten zo dat de last wel goed verdeeld moet worden,door verschillende zorgmomenten in te plannen.Bijv. 3 keer op een dag een uur.En dan moet je geen haast hebben dat werkt helemaal averechts…Ook heb ik eens meegemaakt,dat iemand met dementie,medicatie tegen angst kreeg.Ze veranderde van een feeks in een vriendelijke vrouw.Dus er is wel medicatie,maar dan moet er controle op zijn,dus meerdere zorgmomenten op een dag.Er zijn wel teams bij ons die dat wel doen,alleen die doen geen huish. werk geloof ik.PGb,dat weet ik niet,of de fam. daar nog aan wil beginnen.Maar wel een idee,denk ik.
Bedankt voor je reactie,Tineke.