Clienten meenemen kost inderdaad veel tijd, maar er even tussenuit is voor de client net zo belangrijk als een schoon huis. Misschien zelfs belangrijker.
Er schijnt contact geweest te zijn met de vrijwillige thuiszorg, om het boodschappengebeuren eventueel op te vangen. Maar het is nou niet echt een taak voor hen. Bij hen draaid het meer om gezellig een bakkie drinken of iemand er even mee uit nemen. Als die plannen doorgaan dat boodschappen doen niet meer geindiceerd wordt zullen er inderdaad mantelzorgers zijn die overlopen. De supermarkten bellen voor dew boodschappen vind ik ook niet altijd werken. Ik heb veel vaste clienten waarvan ik precies weet wat ze willen (qua boodschappen). Als ik een lijstje meeneem en er is iets niet, dan weet ik wat iemand wel of niet als alternatief wil. De supermarkt weet dat niet. Als je alles bij elkaar optelt zal het dus meer tijd en geld kosten om het door de supermarkt te laten doen.
Soms wordt er in Den Haag echt niet nagadacht aan de consequenties. Wat als een client zelf geen boodschappenlijstje meer kan samenstellen en de mantelzorger niet in de buurt is? Dat gebeurt regelmatig bij ons en dan zorgen we toch dat alles in huis is.
Laatst nog een mooie meegemaakt over onderbroeken:
Client heeft het niet breed en eens in de zoveel tijd halen we ondergoed en penties enz. voor haar bij Zeeman of de Wibra. Dat is zo'n 5 min. van haar huis. Dat mogen we niet meer halen voor haar, want het is geen eerste levensbehoefte !!!!. Dan moet de mantelzorger het maar via Wehkamp ofzo bestellen zodat het thuis afgeleverd wordt. Maar Mw. kan het zelf niet ontvangst nemen.
Waar hebben we het over zeg? Een paar onderbroeken !!! Ik heb het uiteindelijk maar onderweg naar huis gekocht voor haar en de andere dag toen ik toch langs haar huis fietste afgegeven. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien om een paar onderbroeken.