puinhoop bij tijdelijke klant?????? 14-08-2004
Op 14-08 is dit onderwerp ter sprake gekomen.
Nu een paar maanden later, is er niets veranderd.
Er is een teamleidster of zo iets geweest, en heeft een nieuwe werkstatus gebracht, en alles opgeschreven wat er gedaan moest word.
Heb haar eerlijk verteld over de werkwijze van mijn thuishulp, en zij zei, dat kan zo niet, maar er veranderd niets.
Vraag al vanaf dat zij terug is, of zij de keuken een goede beurt wil geven, na een kwartiertje gaat zij weer op de bank zitten, of spelen met haar mobieltje.
En na nog een kwartiertje is zij klaar.
Maar dan heeft zij even op één kastje even een sopdoekje gehaalt, en verder niets, pijpen van de CV hoeven niet schoon,kastdeurtjes nee die horen er ook niet bij, en zo kan ik wel door gaan
De tegels daar zie de vetvlekken en spetters zitten, gasstel kom nooit van zijn plaats, de spiegel en fontijntje in het toilet, horen ook niet bij het schoonmaken.
Nee, het is hopeloos.
Het is een aardige meid, maar dit werk kan zij niet.
Ik weet niet of ik een Alphahulp zelf moet betalen, want ik heb alleen maar een kale AOW, dus dan val ik waarschijnlijk buiten de boot, maar zo kan het ook niet langer, mijn woning gaat kleven van het vuil.
Wat kan ik nog doen???
Groetje Elly
Neem een persoonsgebonden budget!!!
Dan kun je zelf iemand inhuren, die persoon verdient dan gelijk een stuk meer! Of je kunt er een welwillend familielid mee betalen.
Informeer eens bij het RIO.
Of kijk op www.pgb.nl. Op die websitevindt je ook advertenties van mensen die je huis graag willen schoonmaken!
Je betaalt de Alpha-hulp inderdaad zelf.
Tenminste, je betaald direct aan de hulp, zij is bij jou in dienst. Via het CAK wordt er dan weer een gedeelte aan jou vergoed. Kortom, het zal niet veel meer of minder zijn dan je nu als eigenbijdrage betaald aan de thuiszorg.
Je krijgt er wel een hoop administratieve rompslomp bij en dat moet je wel aankunnen natuurlijk. Mijn schoonmoeder werd dat teveel en heeft nu dus een A helpende van de thuiszorg.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom die teammanager er niet verder mee aan de slag gaat. Zij is bij je thuis geweest, heeft het probleem erkent en daar is de kous mee af? Heb je later nog eens contact gehad en duidelijk gemaakt dat er niks veranderd is? Misschien kun je beter op de man af vragen om een andere hulp. Wij wisselen binnen het team ook wel eens. Dat zijn dan niet van dit soort extreme situaties, maar de ene persoon ligt je nou eenmaal beter dan de ander, vaak is het probleem dan opgelost.
In elk geval sterkte!
Groeten,
Natasja
Hier wat info waar je (hoop ik) wat aan hebt:
CAK:
http://www.cak-bz.nl
Info over alpha hulp (Amsterdam)
Tel: 020 - 886 00 00
RIO's in de buurt:
Regionaal Indicatie Orgaan noordkennemerland
Postadres: Postbus 9331, 1800 GH, ALKMAAR
Bezoekadres: Ampèrestraat 2, 1817 DE ALKMAAR
Tel: 072 - 567 00 50
Website: http://www.rionoordkennemerland.nl
Regionaal Indicatie Orgaan Kop van Noord-Holland
Postadres: Postbus 80, 1780 AB DEN HELDER
Tel: 0223 - 650 270
Website: http://www.rio-kvnh.nl
Ik denk Natasja, dat ik juist die rompslomp niet meer aan kan.
Heb verder ook geen hulp die mij daar eventueel bij kan helpen.
Mijn buurtjes hebben ook hulp, ik weet niet van wie, maar die vrouwen werken echt, en je ziet het trappenhuis ook blinkend schoon je tegemoet stralen.
Bij mijn hulp zie je niets, voorbeeld, s'morgen de toiletpot gedaan, met een scheut bleek, en s'avonds ruikt hij weer.
Ach en zo kan ik wel doorgaan.
De vrije hand kan zij niet aan, ze is gewoon lui, en heeft het verkeerde beroep gekozen.
Renate, die teamleidster is een paar weken geleden geweest, maar heb er verder nog niets over vernomen.
Heb haar alles verteld, ja dit kon zo niet langer zei ze, maar wat doet zij er nu eigenlijk mee?
Groetje Elly.
Elly, informeer bij je buren eens bij welke thuiszorgorganisatie zij hulp krijgen. Is dat een andere organisatie dan waar je nu bij bent dan kun je overwegen over te stappen naar die organisatie.
Of je kunt je klachten nogmaals bij de teamleidster melden en verzoeken om op zo kort mogelijke termijn een andere vaste hulp te krijgen die wel haar vak verstaat.
Maar zo doorgaan is geen optie.
Alfa-hulp lijkt me voor jouw situatie geen oplossing. Dan krijg je nl. geen vervanging wanneer de hulp op vakantie gaat of ziek gedurende max. 6 weken.
PGB is een optie wanneer je iemand weet die bij je schoon komt maken. Maar wil je alle rompslomp van administratie, het inhuren van hulp en het spelen van werkgever liever niet dan is thuiszorg in natura toch de meest eenvoudige oplossing.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?