Wat ik de laatste tijd een beetje mis zijn de positieve berichten op het prikbord. Gebeurt er niks grappigs of iets dat leuk is, of ligt dat aan mij?
Ik hoop op mooie verhalen!
Daar kon ik op wachten natuurlijk! Helaas maak ik niet zoveel grappige dingen mee, maar ik geniet ontzettend van de clienten waarvoor ik werk. Ze hebben leuke verhalen te vertellen over hun verleden en over hun dagelijks leven daarom ga ik met plezier naar mijn werk!!!maia schreef:
>
> Ik zou zeggen Emmy maak een begin.
Hallo Emmy,
Ik vind het werken bij de Thuiszorg ook geweldig,zou niet anders willen. Vanmorgen kwam ik bij een echtpaar binnen, ze zijn morgen dus 63 jaar getrouwd, zijn nog even verliefd op elkaar als toen.Kreeg ik vanmorgen een prachtig verhaal te horen…als ik heel rijk was“dan trouwde ik mijn vrouw morgen opnieuw”.
Ze zijn dus midden in de oorlog getrouwd er was niets in die tijd. Op hun trouwdag moest Dhr dus 30 km fietsen gelukkig wind in de rug.Het was pik donker toen hij vertrok om naar zijn meisje te gaan. Halverwegen botst hij tegen een stilstaande auto op “ik was zo in gedachte”heel zijn fiets stuk, toen heeft hij de man van die auto(lag achter het stuur te slapen) gevraagd breng jij mij even naar mijn aanstaande anders denkt ze dat ik niet meer kom.Gelukkig kwam hij nog op tijd en morgen zijn ze dus 63 jaar bij elkaar.
Ik ging weer helemaal vrolijk weg prachtig zulke verhalen. En ik op mijn fiets nog stil nagenieten opweg naar een nieuwe uitdaging, wandt dat is het, het werken met en voor mensen.Groetjes Anneke ps wie volgt…….
Werk al 16 jaar bij de Thuiszorg. Eerst als helpende later de verzorgende opleiding gedaan. Ga nog iedere dag met veel plezier naar het werk.
Sinds kort is er een nieuw produkt bij: ondersteunende begeleiding. Ga nu 1 keer per week met een dementerende mevrouw wandelen, boodschappen doen of een spelletje. Heerlijk toch dat je nu dat beetje extra kan doen en mevrouw geniet hier van!!
Werkte een keer bij een meneer en toen ik wegging zei hij: Nu zal ik je eens bevruchten, schrok me rot natuurlijk!!!
Hij kwam toen aan met een appel en een peer, wat een lol.
ik werk 14 jaar bij de thuiszorg en ik werk er met plezier..leuke dingen heb ik in de afgelopen jaren heel wat mee gemaakt, bij een jong gezin ga maar lekker zwemmen met de kinderen een hele dag,een eindje gaan wandelen..dat kon in die tijd allemaal.
Nu is de tijd wat anders en toch ook wel leuk hoor!Dat een client zegt ik denk dat ik jou maar hier hou en je maar in de kast stop,gelukkig waren we hier met 2 man sterk,,een babbeltje maken met een client die je al heel lang niet meer hebt gezien en die je dan nog herkent..en dan merkt dat je ook ouder bent geworden in die jaren.
De verhalen van vroeger,de 2e wereld oorlog,ze kunnen zo indrukwekkend vertellen,
mensen maar ook honden die je als je komt die dag enthousiast begroeten,dat maakt je dag al goed..
een echtpaar al heel lang getrouwd,nog zelfstandig wonend en bij elkaar..
zoveel verschillende mensen met ieder andere gewoontes en normen,het is altijd interessant om te weten waar je nu bij terecht komt..
hopelijk krijg je nog meer responce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?